30 augusti 2015

Tips på vad en kan göra i London i slutet av november = hjälp!






LONDON


Jag har ju redan berättat för er att jag bokat flygbiljetter med Norwegian för en weekend i London i slutet av november. Nu har jag även bokat hotell och det blev det här, Grange Langham Court.  Verkar passa vårt ändamål perfekt men ett ganska lugnt och litet hotell inom bra avstånd från det mesta. Sen finns ju tunnelbanan för de utflykter en vill göra som möjligtvis är lite utanför centrum. Men vi är där så få dagar så jag misstänker att det blir mer promenerande än tunnelbaneåkande.



Nu när vi åker kommer det att vara nästan exakt nitton år sen jag bodde och jobbade i London, det är en lång tid och jag förstår att det har hänt massor. Det året jag var där så var det Spice Girls som tände julbeslyningen :-) Tyvärr kommer vi lite senare till stan så vimsar just det men jag är bara glad att julbelysningen är uppsatt och kommer ge stämning. Men eftersom det var nitton år sen jag var där skulle jag gärna se fram mot lite juliga tips från alla mina fantastiskt härliga läsare. Skriv i kommentarsfältet eller på Facebook vad vi absolut inte får missa. Jag hoppas ju på att hinna med lite traditionella upplevelser som Harrods, afternoon tea, gå på Oxford street och se hur Carnaby street har förvandlats från punk till main stream (som jag har uppfattat det). Men allt det där andra? Butiker att besöka, restaurangen, parker, julupplevelser osv.



Vill ni hjälpa mig med det? Ge era bästa tips, helst julrelaterade men alla tas emot tacksamt. Så ska jag försöka sy ihop en hejdundrande resa som ni sen såklart får följa i bloggen.







6 kommentarer:

  1. Jag säger bara Winter Wonderland! Detta julspektakel smälls upp i Hyde Park varje år, för att ge Londonborna en känsla av en riktigt vintrig jul. Drick glühwein, åk skridskor, och handla julklappar i de Bayerska trästugorna.

    http://www.hydeparkwinterwonderland.com/

    SvaraRadera
  2. Shoppingcentret Whiteleys (http://www.whiteleys.com/) brukar vara alldeles underbart vid julen med en gigantisk gran i mitten (i alla fall var det så när jag bodde där) och en massa underbara affärer, restauranger och en mysig biograf om ni vill se en julfilm:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, det låter ju toppen, det måste jag spana in. tack så mycket för tipset!

      Radera
  3. Skulle också vilja åka till London, dom verkar gillar julen =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Säkerligen helt perfekt, måste ladda upp med Love Actually några veckor innan vi åker tror jag :-)

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!