10 november 2014

Vackra ljus i hem och hus.







JUL, JUL, STRÅLANDE JUL



Nu är det verkligen inte långt kvar innan det är dags att börja adventspynta på allvar. & jag letar runt efter exakt rätt ljusslingor och ljustillbehör till min kommande julbelysning. Jag hittade en hel del finfina och prisvärda saker på Prylgrossen som jag kan tänka mig att klicka hem. Dels har de de led-candles i olika storlekar och färger (jag väljer som vanligt vitt) och det kan man inte ha för många av, jag tänker att jag ska dekorera hela trappan mellan första och andra våningen med sådana. Så blir det som en vacker liten stig, utan att vara det minsta brandfarligt. Fantastiskt bra. Dessutom borde de passa alldeles utmärkt att ha i tex en lykta utomhus eller så. Ingen fara om man glömmer släcka dem och inget jobb att hålla någon extra koll. Perfekt.



Jag är också sugen på nya ljusslingor i trädgården, det kan man inte heller ha för mycket av. & även här väljer jag såklart vita ljus (helst varmvita). I år ska vi dessutom ha granar utomhus och det behövs det också belysning till. Jag tror att jag hellre ska satsa på ljusnät än stora ljus och då tror jag att de blir ett sådant här nät. Varmvitt, många ljus, stort nog och det är ledlampor. Hur bra som helst för mitt ändamål. Det finns ju inget mysigare än ljusdekorerade trädgårdar tycker jag, det är på något sätt en sådan stämningshöjare. Strax innan advent, när det börjar tändas slingor i var och varannan trädgård, då går jag där och myser och tycker att världen är lite extra vacker.



& snart, snart är det äntligen dags! Som jag längtar!





1 kommentar:

  1. Längtar också ihjäl mig, vill dekorera nu! Har själv gått runt i olika affärer och sökt efter den perfekta ljusslingan, men ingen napp än.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!