16 augusti 2015

Får det vara lite godsaker från Delikatesskungen?









ETT ENKELT OCH TREVLIGT SÄTT ATT TJÄNA PENGAR TILL KLASSKASSAN, FÖRENINGEN ELLER VÄLGÖRENHET.



Två år i rad har mina bonusbarn sålt jultidningar och det har verkligen varit en bra erfarenhet, det är en enkel händelse som ger stor verkan. Samtidigt har flera av mina kollegor på olika jobb tagit med sig beställningslisstor för fina korvar, senap och annat som en kan tänkas vilja ha och det är ju sååå smidigt att kunna fixa sådant på jobbet eller när någon knackar lite vänligt på dörren och vänligt frågar "Får det lov att vara lite stark julkorv i år?" Klart det får! Ingen jul utan en stark och god salami. Dessutom säljs det även ost och praliner om du av en händelse inte skulle gilla korv. Bra va!


Jag har handlat hos Delikatesskungen innan, via någon förälder som lagt en beställningslista på jobbet. Där fyller en i vad en vill ha och sen tar det några veckor så levereras korven, osten eller pralinerna smidigt till ditt jobb eller hem till dig om du köpt via ett dörrknackare barn.


& det är gynnsamt. Jag såg på Delikatesskungens sida att om tex en klass på 25 elever säljer 8 produkter var så tjänar klassen ihop 13000 kr. Det är grunden till en riktigt bra klassresa det där. Så detta tycker jag att ni ska spana in. Roligt, gott och välbetalt!


Så in och spana på Delikatesskungens sida, kanske skulle detta passa just er klass eller er förening väldigt bra. Jag tycker i alla fall att det är en briljant idé och ser mycket fram mot årets salami!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!