29 november 2014

Julstämning på stan









Vi var ju som sagt i Köpenhamn förra helgen och jag har ju lite mer foton från den trippen, juliga foton såklart. För byen var nästan färdigpimpad och vacker som få. Även om vädret var det tråkigaste så kändes det mysigt att spatsera runt bland alla juldekorationer. Två olika små marknader hann vi med, H.C Andersen-marknaden (bild under texten) samt en till som låg mitt på Ströget ungefär. Vid Illum och Café Europa och Café Norden.













& så besökte vi Illums Bolighus såklart. Inredningsaffären med en julavdelning som är helt fantastisk. Där kan man gå i timmar, bokstavligen. Jag hade dock redan handlat en del på Illums i Sverige så det blev inte så mycket handlat just här, förutom lite trädgranar och en och annan granpåse.



Men oj vad jag villa ha nästan prick allt. Det är verkligen en dreamy affär för den som älskar julen.









Så vi åkte ifrån Köpenhamn med lite mer julkänsla i kroppen och ett glatt humör och med lakrits, lakritsöl och några juldekorationer i bagaget. Men nästa gång jag återkommer hoppas jag på snö alternativt en blå himmel, helst i kombination men jag är inte så knusslig, en av dem duger. :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!