8 november 2014

En annorlunda julfest.




Källa

Källa

Källa


Källa

Källa








UGLY CHRISTMAS SWEATER PARTY



Häromdagen såg jag ett avsnitt av Real Housewives of Orange County och det råkade vara jul. Hurra tänkte jag och blev helt till mig av alla juldekorationer, överdådiga julgranar, stjärnor osv osv. Helt galet och underbart (en kvinna hade julpynt för över 20.000 dollar... där ligger jag sannerligen i lä). Men det bästa av allt var ändå att de filmade på ett så kallat "Ugly christmas sweater party". Det var verkligen helt fantastiskt galet och fult och antagligen rätt kul, även om kvinnorna i serien klagade på att "varför vara ful när man kan vara söt". Nåja, de verkar ha missat poängen med de här sjukt roliga tröjorna och partyidén. Jag, å andra sidan, jag tycker ju att det här är en alldeles strålande idé och skulle absolut kunna tänka mig att styra ihop en sån här fest. En fugly fest alltså, hur kul?



Jag oroar mig bara för att det är ruskigt svårt att få tag i dessa jultröjor i Sverige, jag har sett några på t.ex Coolstuff men de är rätt dyra och jag kan inte direkt begära att folk ska lägga ut 350 kr eller mer på en ful tröja för en fest men det hade varit kul, det hade ju det. Så jag ska fundera på saken, se vad jag kan knopa ihop och sen kanske ersätta den årliga glöggfesten med en fuglyfest. Det vore väl något? Så får jag tipsa folk om vad de kan göra om de inte vill köpa en tröja själva. Kanske kan man hitta på second hand, eller sy på julgranar, kulor, pepparkakor etc på en existerande tröja. Det går ju att lösa tänker jag.  Men ja, jag får nog fundera en runda till tror jag.



Ha en härlig lördagskväll, det tänker nämligen jag ha :-)




3 kommentarer:

  1. Var inne på ASOS för någon dag sedan och där hade de några tröjor. Kolla på Man -> Christmas så hittar du några. Hittade dock inga på "tjejavdelningen", men "killkläderna" där funkar ju lika bra ändå :)

    SvaraRadera
  2. Vilka roligt ful snygga! Jag tänker på min egna barndom från 80 talet och även på bridget Jones dagbok 😉

    SvaraRadera
  3. Lidl har billiga fula jultröjor i år! Asos har tjejstorlekar också - sök på jul (Christmas).

    Vi brukar ha lite olika tävlingar/teman till vårt årliga glöggparty, och jag ska nog införa ugly Christmas sweater detta året! Verkar kul!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!