27 oktober 2015

Vackert Georg!






ÄLSKADE DANSKAR




Så var det dags igen, för ett julnedslag hos en av superdanskarna. Idag visar jag bilder från Georg Jensen, som jag tycker mycket om. Julkollektionen är inget undantag. Om en säger som så.


Jag tycker det här är så stilfullt, vackert och klassiskt men med en modern tappning. Ta tex julkulan uppe i vänstra hörnet, det är årets julkula hos Georg Jensen. Jag tycker den är superfin och vilken kul idé de har de där på GJ, att ha ett speciellt ornament för varje år, det blir lite som en berättelse i julgranen.


Jag gillar de små ljusstakarna nere i hörnet, de är så eleganta och lekfulla på samma gång. Sen påminner de ju en hel del om änglaspel men det är ju ingen nackdel alls, det måste ju anses vara en av de mest juliga tillbehören under min barndom i alla fall.


Hade jag haft en eld/granvakt 24/7 så hade jag gärna satt de fina ljushållarna i min gran, men det går ju inte och jag skulle aldrig våga riktiga ljus. Men visst är det fint!


Om ni gillar Georg så surfa in på deras sida och njut av de vackra ornamenten och deras fina kalenderljus (kom inte med här tyvärr), de är verkligen supersöta.




2 kommentarer:

  1. Oj, så vackert! Jag gillar verkligen GJ starkt. Har alltid så stilfulla inredningsdetaljer <3

    SvaraRadera
  2. Vackert!
    Jag har mest udda kulor i min gran (speciella kulor/dekorationer jag bara har en eller ett par av) sen fyller jag ut med "vanliga kulor". Köper några nya dekorationer varje år. Och jag vet precis vart och när alla är köpta och alla har en speciell plats i granen:)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!