2 oktober 2015

Julens bästa köpegodis







MOZARTKUGELN


För en mandelmassaälskare är Mozartkulor en av julens absoluta delikatesser. Personligen gillar jag inte mandelmassa men min man ÄLSKAR mandelmassa och marsipan. Så när jag befann mig i München i helgen så passade jag på att införskaffa en fin liten kartong med Mozartkulor till min man.  Ibland är det bra att ha en jultok till fru :-)



Inte minst så är de ju väldigt fina, både inuti och utanpå. Sen går de ju faktiskt att göra själv, tex efter det HÄR receptet. I vårt hushåll blir det dock mannen som får syssla med sånt, jag lägger min kärlek på sånt som jag kan något om, dvs inte mandelmassa :-)


Så, om ni har en mandelälskande parter, vän, familjemedlem och inte pallar baka själv så kan en ju faktiskt köpa lite av julgodiset själv. Du gör det du är bra på helt enkelt. Då blir det mindre stress och tårar.



Jag, jag köper mina Mozartkulor.




4 kommentarer:

  1. Verkar supergoda :) Och kartonen o allt så lyxigt ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, min man, som älskar mandelmassa, är rent lyrisk. Så ja, om en gillar mandelmassa så är de här gudomliga.

      Radera
  2. Smarrigt värre det där du! Blir toksugen på allt gott som väntar i jul... :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!