15 oktober 2015

Årets smaskigaste adventskalendrar för vuxna del IV





CANDY, CANDY, CANDY.




Då var det dags för årets smaskigaste inlägg, dvs årets godiskalendrar, för vuxna. Detta brukar vara ett populärt inlägg och det förstår jag, denna marknad växer oerhört mycket och varje år hittar jag nya spännande versioner.  För visst är det en lyxig känsla att ha en helt egen adventskalender att öppna ända fram till jul?





VALRHONA ADVENTSKALENDER 2015



Chokladkalender från anrika Valrhona. Finns i två färger och innehåller 24 godbitar.  Denna hittar ni bl.a hos inreda.com.







PETER BEIJERS CHOKLADADVENTSKALENDER 2015



Underbara Peter Bejers choklad är utsökt och helt enkelt ett måste till jul. De har adventskalendrar både för barn och vuxna men här visas såklart vuxenversionen. Kan köpas via nätet eller via deras affär i Malmö.










SUMMERBIRDS ADVENTSKALENDER 2015


Summerbirds kalendrar är ju mina favoriter och jag har haft en eller annan version i flera år nu. För några år sen fick jag kofferten i adventspresent av min man och kartongen är sparad för att kunna bli påfylld med påfyllnadskitet, så oerhört smart och ekologiskt tänkt.


Både kofferten och den vanliga vuxenkalendern innehåller två chokladbitar varje dag och det är härligt att kunna dela med sin käresta. Dessa hittar ni på flera olika ställen, de flesta hittar ni i blogginlägget: Den allra bästaste chokladkalendern plus lite annat gottigott






KARAMELLERIET



Detta är för mig en ny bekantskap men jag gillar dem skarpt, i alla fall utseendemässigt och tankemässigt. Den trekantiga kalendern såg jag på ett instagramflöde för nån månad sen och har sen dess kunnat lokalisera den till den danska tillverkaren Karamelleriet. Karamelleriet är en litet företag startar av Tine & Charlotte och de har butik dels på Nørrebro i Köpenhamn och dels en butik på Bornholm. Dessutom öppnar de upp en liten butik på Tivoli i Köpenhamn i tid till julmarknaden. Perfekt. Utöver det går det såklart att beställa från deras webbshop, men kolla tilläggsavgifterna gällande utlandsförsendelser.









HEILEMANNS ADVENTSKALENDER - JULHUS.



Denna fina hittade jag på Chokladhuset i Limhamns webbsida. Där finns ett flertal olika sorter och här kan en botanisera länge. Säljer även Lakrits by Johan Bülow.









LAKRITSADVENTSKALENDER FRÅN LAKRIDS BY JOHAN BÜLOW



2015 års lakritskalender från Johan Bülow. Fantastisk lakrits och en härlig kalender. Denna har jag skrivit om så mycket så den behöver nog ingen större presentation. Denna hittar ni bland annat på Ninas Matrecept.







ADVENTSKALENDER FRÅN JELLY BELLY

Sist men inte minst, årets kalender från Jelly Bean, innehållandes massor av små goda godisbönor. För den som varken gillar choklad eller lakrits eller kanske föredrar just Jelly beans. Denna hittar ni på Coolstuff.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!