5 oktober 2015

Att slå in lite julklappar








ÖVNING GER FÄRDIGHET.


I veckan var jag ju på IKEA och fick då med mig några rullar julklappspapper hem. Vackra fina papper, i brunt med granar på eller glammigt metallic eller varför inte papper som går i gråa toner. Det finns mycket att välja på helt enkelt.


Jag köpte ex antal rullar och i helgen blev jag lite sugen på att testa lite hur julklapparna ska se ut i år. Än är inga julklappar inköpta så jag fick öva på tomma kartonger. Superbra tycker jag. Nu kanske ni är många som brukar övningsinslå men jag har nog aldrig gjort det tidigare, vad jag kan minnas.


Hur som helst. Jag tog fram mina papper, min julpåse med lite allt möjligt i inslagningsväg och några tomma kartonger att öva på. Supersmidigt och kul, nu kan jag lite känna mig fram till årets julklappar, om de ska ha ett och samma tema eller om det blir olika paket där var och ett är sitt eget smycke.









Här har jag arbetat med ett papper som jag gillar skarpt, känns lite allmoge på något sätt. För att göra paketet lite mer speciellt vek jag ihop en solfjäder och tejpade fast. Där tejpen sitter kan en sen sätta på en vacker etikett eller liknande. Detta är inte ett papper jag i vanliga fall väljer men jag fastnade för detta av någon anledning, det känns juligt men stilrent och svenskt.









I år finns det flera gråa julklappspapper i sortimentet, jag köpte ett trepack och här är ett av inslagspappren som låg i paketet. Med lite olika band och fina etiketter så kan man komma rätt långt med små medel. Allt handlar ju såklart om fantasi. Och övning. Övning, övning, övning.


Kolla gärna lite extra hur de i branschen gör när de slår in paket. Det är bra att vara lite extra uppmärksam på tex Cervera som alltid levererar utsökt vackra paket eller på Illums Bolighus där de slår in utan att använda tejp.


A och O? Bra material att jobba med.







Det här är en av mina absoluta favoriter. Vackert vitt och grönt, ett härligt mönster och glossigt som ett riktigt dyrt köbepaket.  Fast det här skulle jag faktiskt kunna använda året runt.


Vad säger ni, hit eller diss på årets julklappspapper från IKEA?




5 kommentarer:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!