20 oktober 2015

Provsmakat Blossa 2015








GOD MORGON.



I förrgår kunde vi äntligen korka upp Blossa 15 för årets första provsmak. Doften var len och mild och lovade gott! Till glöggen hade vi hembakade snittar och lussebullar. Nu var vi äntligen redo för Blossa 15.







Första klunken. Smaka, känna efter och svälja. Nej. Det här var inte alls min smak. Men de har lyckats med att få det att smaka te. Lite beskt, blaskigt och smak av ljummet te utan socker. Lite så.


Flaskan är oerhört fin och den passar utmärkt på drinkvagnen men jag kommer inte köpa några fler. Tror jag. Jag måste provsmaka en gång till för att vara helt säker men just nu är jag lite besviken. Jag tror dock att om en gillar te utan socker så kan detta vara en hit. Tyvärr är det inte något för mig. Tur då att de har en sort till ute i år som jag också provsmakat.


Hur den smakade, det får ni reda på i ett annat inlägg.



BLOSSA15 får 2 glöggflaskor av 5 möjliga.




1 kommentar:

  1. Te och alkohol, varmt och konstigt. Jag väljer nog den andra smaken.
    Köpte hem saffran igår. Vem kan ha fått mig på de tankarna? 😀

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!