12 oktober 2015

Ekologisk glögg







EKOLOGISK, VEGETARIAN OCH VEGANVÄNLIG GLÖGG



Fick nys om den här glöggen som låter väldans trevlig tycker jag. Jag köper allt oftare  ekologiska produkter från Systembolaget eftersom jag, i den mån jag kan, försöker minska på yttre påverkan. Både gällande min egen hälsa och miljön. Bra för båda alltså.


Saxat från pressrelesen:


"Goder Aftonglöggen är omsorgsfullt kryddad med finaste kanelstång, kardemummakapsel, doftande kryddnejlika, ingefära och pomerans. Alla glöggarna är ekologiska, gjorda av ekologiskt vin, ekologiskt socker samt naturliga kryddor och aromer."


"Goder Aftonglöggen är inte bara ekologisk - den är även veganvänlig! Inga animaliska produkter har använts i framställningen av vare sig vin, socker, kryddor eller färdig glögg - något som gör Goder Aftonglögg till en av få aktörer på marknaden som kan erbjuda glögg som passar även för veganer. "








Ser fram mot årets glöggsäsong, det ska bli väldans trevligt att testa massor av olika glögg och försöka hitta årets absolut bästa. Just denna finns redan i Systembolagets sortiment och kostar 69:- (röd vinglögg på flaska), 78:- (vit starkvinsglögg) 159:- (bag-in-box röd vinglögg)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!