7 oktober 2015

Gick bananas på IKEA







SPENDERBYXORNA PÅ!



I går besökte jag ett av de lokala IKEA-varuhusen (Helsingborg) och nu var allt upplockat och uppställt och absolut helt underbart! Jag gick verkligen bananas och plockade på mig både det ena och det andra som fick följa med hem.



Jag tror att det jag är mest imponerad över i år är omslagspapprena, de är fantastiskt, i princip allihop. Nu är jag ingen fantast av rosa och ljusblåa jular men för den som gillar det så finns det tjusiga papper att införskaffa. Trepack med ett rosa, ett blått och ett vitt med rosa/blå-metallicgranar. Mycket tjusiga.








Så vad kom jag hem med? Antagligen alldeles för mycket. Flertalet omslagspapper (ur den romantiska kollektionen), ljusslingor, små kopparskärmar att sätta runt ljusslingorna, ljusfat, etiketter, en adventsljusstake i form av en stjärna i koppar, burkar och lite annat smått och gott. Sen gick jag förbi pappersavdelningen och hittade superbra etiketter, siffror och annat finurligt att använda på julklapparna och till adventskalendrarna. Plus påsar att fylla med hembakade kakor, julgodis och annat gott att ge bort till vänner och grannar.



Så nu är det bara att börja experimentera gällande hur julklapparna ska se ut, vad jag ska fylla påsarna med och vem som ska få dem, vilka etiketter som ska sitta på vilka hemgjorda snapsar osv. Kanske lite av det roligaste med julen, att få planera och fixa och dona och förbereda.



Det kommer komma upp fler IKEA-inlägg, deras pressbilder i år är så himla fina att de bara måste visas och de sätter verkligen stämningen för årets resterande månader. Jag blir så sjukt sugen på en röd jul när jag ser bilderna. Att det ska vara så svårt att bestämma sig. Kan man inte få ha flera hus att dekorera?



& så ett sista tips, för er som bor långt från ett IKEA-varuhus eller om ert varuhus ännu inte fått upp julsakerna, många saker går att köpa på nätet. HÄR hittar ni vad som går att köpa online och HÄR hittar ni alla julsakerna.





1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!