7 oktober 2015

Sandwich pepparkaka.







GLASS


En av julens stora treats för mig är Pepparkakssandwich. Älskar originalet och Pepparkaka är minst lika god.  Härom dagen hittade jag några exemplar på Coop och var givetvis tvungen att köpa två stycken. Såklart.



De.var.ljuvliga.



Smaken av pepparkaka blandat med god vanilj. Kan knappast bli bättre. Jo kanske om jag kunde göra egna pepparkakssandwich. Det hade varit ännu bättre.









Johan fick den ena och var mycket nöjd och belåten. Framgången till en bra jul? Dela med dig! Det blir ju så mycket godare då.








Ja denna kommer det nog bli ett par av fram till jul.  Kul med julglassar, undrar om det är fler på gång ut i handeln och vad det då skulle vara. SaffransCornetto, ris á la Malta-bägare eller varför inte en julNogger? Knäck inuti, god vaniljglass och doppad i ischoklad. Mums, mums säger jag.




2 kommentarer:

  1. Du kan göra egna! Det funkar lika bra med stora pepparkekshjärtan och gammaldags vaniljglass i bigpack :-) Självklart kan du också göra egna pepparkakor och forma som en sandwich och grädda lite kortare så de blir mjuka!

    SvaraRadera
  2. Gött det där! :) Hoppas på mer julgott i affärerna nu.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!