12 oktober 2015

Julpimpat drinkvagnen.







GLÖGG OCH MUST FÖR HELA SLANTEN



I torsdags hämtade jag ut årets glögg och i lördags hittade jag flera olika muster på City Gross. Nästan som att hitta en skatt. Eftersom jag köpte några stycken extra så fick jag för mig att "julpynta" drinkvagnen. Byta ut lite rosé och drinkmix mot must och glögg.








Visst är det en härlig känsla att se alla dessa muster och glögg och veta vad som komma ska. Närmre jul kommer jag nog addera lite nötter och julgodis så får det bli årets "gottebord" Ja det är det ju egentligen redan men enbart för vuxna, årets gottebord ska i alla fall vara delvis barnvänligt.


Ser att jag måste byta ut drinkattiraljerna ser jag, till mer rött, mässing och liknande. Rosa passar bra till glättiga sommardrinkar men inte så mycket till jul tänker jag.








Drinkvagnen köpte jag på loppis i våras utan en tanke på hur bra den skulle passa till jul. kanske bästa kapet. Vagnen kommer vara extra tjusig med finfint godis från Johan Bülow och god choklad från Summerbird (mina favoriter som ni vet). Sen kommer det säkert tillkomma lite fler glöggsorter, kanske några muster till (Nygårds julmust lagrat på Rom- respektive bourbonfat tex). Det ska bli en härlig syn för alla dyckessugna julentusiaster!



Tyvärr har jag inte hunnit testa någon av dryckerna då jag tydligen dragit på mig en magkatarr och helt måste avstå från tex alkohol i olika former. Must är nog inte heller så snällt för magen så jag håller mig undan det där ett par dagar, så det får bli när det blir helt enkelt.



Den som väntar på något gott....




8 kommentarer:

  1. Vad härligt med mer julkänsla på vardagen :)

    SvaraRadera
  2. Åh jag har alltid viljat ha en sån drinkvagn. Tänk va kul att pynta den till jul :D

    SvaraRadera
  3. Stackare! Magkatarr är verkligen inte kul! Hoppas den läker ut fort.
    /Julilunna

    SvaraRadera
  4. Åh mysigt, villl åxå ha en drinkvagn

    SvaraRadera
  5. Hej, vet du hur man beställer Blossas årsglögg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej LM. Ja antingen går du in på Systembolaget och beställer där eller så går du till systembolaget.se och fyller i en profil och beställer där. Sen kommer du få ett sms när drycken går att hämta. Men det ser ut som flera systembolag har fått in den i sortimentet så kolla närmsta systembolag för status.

      Radera
  6. Åh! hade inte tackat nej till denna guldgruva till vagn ^^
    Älskar iden, och känner att vår framtida avlastningsbänk i marmor kommer bli något liknande :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!