24 oktober 2015

Jingle bells, Jinge bells...





DET NÄRMAR SIG!


God morgon härligt, lediga lördag och endast två månader kvar till julafton. Jag älskar att det närmar sig med stormsteg nu och jag gissar att det fullständigt kommer explodera efter Halloween, vilket jag ser fram mot. Givetvis finns det redan nu många affärer som plockat fram sina julattiraljer men fler kan det bli såklart.


Jag startar morgonen med en chailatte, för det är det närmsta en tomtelatte jag kommer. Åhh, längtar ni liksom jag efter Espresso House Tomtelatte? För mig är det gudomlighet i en kopp. Det är nog en av mina favoritsaker med julen nu för tiden och det är inte svårt att dra i sig en kopp om dagen. Så himla gott och mysigt!


I helgen ska jag försöka hinna med så mycket juligt som möjligt men då jobbet tar sin tid och jag dessutom spenderade hela förra lördagen med att fotografera ett event som inte har något med julen att göra så ser jag fram mot att ta det relativt lugn ett par dagar. Men jag kanske kan passa på att se en julfilm, det hade ju inte suttit fel. Lite saffransskorpor, julmust och en härligt julig film med massor av snö.


Jag ska försöka hinna med att testa ett par olika glöggsorter också, hittade massor av spännande när jag var och handlade häromdagen. Alkoholfria och med spännande smaksättning. Ser mycket farm mot det.



Men först, kaffe!



4 kommentarer:

  1. Vad är en tomtelatte? Innehåller den polkagrisar?
    Jag har redan hunnit se några julfilmer och känslan är ljuvlig.
    Hoppas att du har en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tomtelatte är som en vanlig latte med kanel syrup i, och grädde på toppen med kardemumma som strös över! Riktigt gott

      Radera
    2. Tack! Ska absolut beställa en sån. :)

      Radera
  2. PS man kan beställa den redan nu på espresso house de krävs bara att de har kanel syrup! Ja jobbar på espressohouse så folk har redan börjat fråga efter den :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!