13 oktober 2015

Hemmagjorda Jordgubbstomtar








ETT FÖRSTA FÖRSÖK



Har sedan länge fått för mig att testa att göra egna jordgubbstomtar men aldrig kommit till skott. Nu har jag till slut gjort ett första försök men jag insåg väl rätt tidigt att detta måste jag göra om, med lite andra hjälpmedel.



Här har jag använt mig av färska jordgubbar som jag skurit av botten på och sen delat den i två delar, en större och en mindre. Sen tog jag fram sprutgrädden jag köpt och tänkte få till en riktigt stilig snurr men det gick ju inte alls. Sprutgrädde smälter efter ett tag, känns det som.  Ja det blev iaf inte riktigt så fint som jag hade tänkt mig men skam den som ger sig, nästa gång ska jag vispa min egen grädde och använda en liten tyll som det går enklare att göra detaljer med. Mina jordgubbstomtar saknar tex knappar för det var omöjligt med sprutgrädden att få till.



Men en rolig syssla som blir väldigt söt på juldessertbordet.




1 kommentar:

  1. Fina blev de iaf! Kanske är lättare att få snygga med marängfrosting? Bara en tanke från en som inte är direkt duktig på sånt där.
    /Julilunna

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!