21 oktober 2015

Att planera för årets första julmarknad








SMÅLANDSJUL PÅ HUSEBY BRUK


Nedräkningen har startat och om två och en halv vecka är det jag och några grannfruar som sätter oss i bilen och beger oss mot Småland och Husebybruk. Vi ska uppleva smålandsjul, provsmaka korvar, honung, tunnbröd, godis, fingra på fårskinn, kransar och vackra juleting. Vi ska mysa omkring bland bodar och upplysta granar, äta en lussekatt eller två och förhoppningsvis få med oss massor av härliga ting hem. Jag är ju sugen på de där fårskinnen ni vet.


Smålandsjul på Huseby bruk är Nordens största julmässa med runt 30.000 besökare under de nio dagar mässan pågår. Är ni sugna på att ta er dit så ligger Huseby strax utanför Växjö och mässan öppnar lördagen den 7 november och stänger söndagen den 15 november. För exakta tider kolla in deras webbsida.


Ser verkligen fram mot detta. Mysigt att få strosa omkring, få en första smak på årets jul och sakta men säkert börja komma i julstämning. Har höga förväntningar och hoppas att de infrias. Tar givetvis med mig kameran och dokumenterar för bloggen men hoppas att det är fler än jag som ska dit. Vi kommer besöka mässan på deras första dag, lördagen den 7 december och är ni också där då så kanske vi ses!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!