23 oktober 2015

Winter Cinnamon and golden apples.









LYXIGT VACKRA DOFTLJUS FRÅN VICTORIAN



Tjingeling. Häromdagen sprang jag förbi Haga Hem på Väla i Helsingborg då mitt norra öga skådade något i ögonvrån som fick hela kroppen att snabbt ta en skarp vänstersväng in i affären. Ni vet, nästan så där som när en hund ser en ekorre. EKORRE - Swosch - borta.


Lite så.


Woawoawao tänkte jag iaf angående de här lyxigt vackra förpackningarna och dofterna. Plus namnen då, hur ska jag inte falla handlöst för Winter cinnamon och golden apple? Omöjligt tänker jag och anar en sammansvärjning! Men det är ok, sammansvärj på säger jag.


Efter ett snabbt varv i butiken fann jag mig snart tillbaka till bordet med dessa vackra ljusen och förpackningarna och innan jag hann säga Kalle Anka har inga byxor på sig så hade jag gått bort till kassan med doftljus i handen och betalt.



Present till mig själv sa jag när expediten frågade om hon skulle slå in den. Tycker att den är vacker som den är, även om den inte skulle vara till mig :-)










Till och med kassen sa till mig att ta till vänster. Måste vara ett tecken tänker jag.








Visst är de vackra! & vet ni, de doftar ljuvligt. Iaf Golden Apple för den är den enda jag har hunnit testa än så länge. Tänkte vänta med den vintriga kanelen tills vi kommer liiite närmare jul. & tills dess njuter jag av gyllene äpplen. Det är minsann inte fy skam!



Dessa kommer av märket Victorian, jag har inte stött på detta märke innan men de hade massor av mysiga sorter inne på Haga Hem så jag måste nog spana in dem igen efter att julen är över, då när en kan återgå till lite mer blommiga, ljusa dofter.



Men nu och några månader framöver kommer jag njuta av gyllene äpplen och vintrig kanel så mycket det bara går. Lovely!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!