4 oktober 2015

Guld i mun








LYXGODIS



I veckan fick jag hem ett exemplar av årets lakrits från Lakrits by Johan Bülow och oh la la va gott och lyxigt. Vackra guldiga lakritskulor, täcka av ett lager fantastiskt god choklad och med massor av sparkly guldpulver som gör att det glittrar magiskt av varje kula.



De är fantastiskt goda, precis min smak, i både utseende, presentation och genomförande. Dessa sätter iaf jag gärna fram vid jul och bjuder vänner och bekanta på.









Visst ser de lyxiga ut?! Problemet är ju bara att de är för goda. Jag skulle ju utan problem kunna sätta i mig hela burken på relativt kort tid. Vilket gör det till en dyr historia. Dock klarar jag som tur var av att behärska mig :-) En eller två och sen locket på.









Årslakritsen kommer i år i en guld- (den här), en silver- och en bronsversion. Hos Lakrits by Johan Bülow kan ni läsa mer om årssmakerna. Här kan ni också beställa både årslakritsen och årets lakritskalender. Om ni inte bor i närheten av en butik som säljer lakrits. I Skåne så finns det flera butiker och jag skulle rekommendera Illums Bolighus, i Malmö, Lakritsboden i Helsingborg, Chokladhuset i Limhamn, Ahlgrens Konfektyr i Malmö och Lund. Utanför Skåne hittar ni dem bland annat på NK, Choklad & Lakrits i Stockholm, Sega Gubben och Helenes Smörrebröd i Göteborg.





4 kommentarer:

  1. Såg riktigt lyxiga ut, kanske bäst att inte börja äta dem då om de är så goda, lär ju äta ihjäl mig isf :D

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag önskar att du tipsar om lite olika udda färdiga adventskalendrar när de släpps. Just nu vet jag bara att det finns the body shop, lakrids och te-kalendrar men skulle gärna se fler valmöjligheter om det finns?

    Tack för inspirerande julblogg tidigt i oktober :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Kommer en följetong med adventskalendrar för vuxna från och med i morgon (den 6 oktober) Hoppas du hittar något du gillar!

      & kul att du gillar bloggen :-)

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!