6 oktober 2015

Adventskalendrar för vuxna del II






JULBEAUTY AND MORE JULBEAUTY


Jag fick en förfrågan om jag inte kunde tipsa om fler än de "vanliga" adventskalendrarna som jag redan tipsat om. Det kan jag ju givetvis och här är andra delen i serien "Avdventskalendrar för vuxna". (del ett la jag upp förra året.)



Jag tänkte att det får bli olika kategorier och flera inlägg eftersom det finns så många att tipsa om, helt beroende på vad en är sugen på. Här ovan tipsar jag om adventskalendrar som handlar om hälsa, skönhet och doft. Hoppas ni hittar något ni gillar och snart kommer del tre i följetongen.







HOUSE OF FRASER


Engelskt märke med en otroligt vacker kalender. Innehåller lite av varje i Make-up-väg, kanske något för den som inte har så mycket smink och behöver bygga upp en "garderob". Hittas på House of Fraser och kostar inte mycket mer än 250 kr (£20). Dock verkar den inte ha kommit upp på webbsidan än men håll utkik så kommer den nog snart.






CIATE



På Selfridge i London kan man hitta denna fantastiska adventskalender för den som älskar nagellack! Den perfekta kalendern för alla nageltokiga damer och herrar därute. Den här skulle nog min 11-åriga bonusdotter skrika av lycka över. Vi får väl se... Denna hittar man dessutom på bal ASOS och förra året fanns den på Kicks. Den blir din för cirka 500 riksdaler.







YANKEE CANDLES



Om du föredrar doft framför skönhet så är detta kanske kalendern för dig. En kalender fylld med härliga dofter från Yankee Candles. 6 olika dofter i tealight-format; Icicles, Angels Wings, Snowflake Cookie, Cranberry Ice, Christmas Cookie and Christmas Garland. För 499 kr blir denna din och du kan dofta dig fram till julafton, och säkert lång tid därefter.










BABOR


Lyxig värre är denna skönhet från Babor. Innehållandes olika ampuller som är en kurbehandling för din hud.  Denna skulle jag gärna testa, min hud skriker efter fukt och omtanke nu när det börjar bli torrt och kallt. Visst låter den underbar? Babord adventskalender hittar du HÄR. Kostar cirka 850 kr.










SELFRIDGE


Selfridge har en egen adventskalender med massor av trevliga små överraskningar från bla Kiehl's, Lancome, YSL, Viktor and Rolf. Denna kommer jag spana in när jag är i London men den går att beställa via Selfridge webbsida. 



4 kommentarer:

  1. Hej!
    Försöker leta förbrilt efter nagellackskalendern men hittar den inte all??

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Försöker leta förbrilt efter nagellackskalendern men hittar den inte all??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena. Anledningen till det är att de nog inte kommit ut i svenska webbutiker än. Dock kan du beställa den via Selfridge sida, de skeppar till Sverige. Annars håll koll på Kicks.se och eleven.se de närmsta veckorna så dyker den säkert upp där.

      Radera
  3. Okok Tack för svar�� Ska hålla koll��

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!