16 oktober 2015

Favoriten som fick följa med hem från IKEA?








VACKRA LJUSSLINGOR FRÅN IKEA.



Jag kom på att jag har ju helt glömt bort att visa vad jag köpte med mig hem från IKEA häromsistens. Det var ju onekligen en miss men den som väntar och så vidare...



Hur som helst, jag hittade de här finfina ljusslingorna på IKEAs julavdelning och det är nog mitt allra bästa tips (förutom deras omslagspappren!). Ljusslingorna finns med 12 ljus eller 24 ljus, jag köpte en 24 och två 12. Dessa kan man ju ha som de är men tillhörande fanns dessa supersöta små skärmar som bara skrek att de ville komma upp i mitt julhem. Ja, vem är jag att säga emot?










Så jag köpte 24 kopparskärmar och 24 vita skärmar, de vita skärmarna ska barnen få ha i sitt rum  (de får en slinga med 12 vardera) och kopparskärmarna ska upp någonstans i huset, troligen sovrummet.



Det jag gillar med de här 24-ljusslingan är att den inte går på batteri utan har en riktig kontakt. Det tycker jag är bättre i längden även om det begränsar upphängningsytorna.  En annan bra grej är att när julen är över kan jag köpa andra "skärmar" eller "bollar" eller vad det nu kan vara och låta dem hänga kvar i tex barnrummen, i sovrummet har jag redan en Irislight och den lämnar jag inte ifrån mig i första taget.











Priset? Helt modest.  24-slingan kostade 79:kr och 12-slingorna 29:kr st (batteridrivna). 12 st skärmar kostar även de 29:kr st. Helt överkomliga priser med andra ord och på ett kick har en julpimpat en hörna, en skål, en gran eller något liknande.


Dagens IKEA-tips alltså!




2 kommentarer:

  1. Jag måste till Ikea nu! Älskar ljusslingor och de kopparfärgade skärmarna är ljuvliga. Tack för tipset och ha en fin fredag!
    (Är så glad att kunna smygnjuta av julen redan nu via din härliga blogg ❤) Kram

    SvaraRadera
  2. Fint! Vilket härligt ljus den ser ut att ge!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!