10 oktober 2015

H&M visar upp julen.












STILRENT MÖTER ROMANTISKT



Så äntligen börjar H&Ms julbilder anno 2015 trilla in. Som jag har väntat, förra årets var fantastiska! I år är jag ännu lite ljummen i mitt omdöme, det har ju inte kommit så många än, jag har bara hittat de här fem.


Visst är det fina bilder men de känns lite, tja, avskalade? Jag känner ingen wowkänsla som med bilderna från Lexington tex, där slog hjärtat volter. Dock gillar jag den grå stilen mycket men jag hade mjukat upp den med mässing istället för silver för at tinte få den för stel.  Det har de visserligen gjort på bild nummer två, sovrummet, men i mindre skala.


De romantiska bilderna (som jag valt att kalla dem här eftersom IKEA har nämnt sin röda stil till den romantiska) gör heller inte så mycket intryck för mig. Kanske har jag fått se alldeles för många snygga och fantastiska julbilder och har blivit lite blasé? Men jag tycker det var bättre förra året, så här långt i alla fall. Det känns lite som att den romantiska stilen är lite för... stel? Skandinavisk?


Ja jag vet inte men bilderna slår inte mig med häpnad tyvärr. Hoppas att det kommer fler bilder snart och att de är smashing!



Vad tycker ni andra? Hiss eller diss?





1 kommentar:

  1. Håller med dig. Det är väl en del fint, men ingen wow-känsla. Det känns alldeles för kallt och tomt. För mycket sceneri och för lite känsla av ett riktigt hem liksom.
    /Julilunna

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!