1 oktober 2015

Hittade julen på IKEA






VINTER 2015


Besökte IKEA igår i hopp om att de hade ställt fram julsakerna. Jag blev inte besviken även om utställningen inte är klar, jag lyckades ändå få med mig både papper, snören, bricka, ljus och servetter hem.



Ska tillbaka i morgon när de öppnar utställningen på riktigt. Nu blev det mest lite rekvisita  och en himla massa julklappspapper. Det fanns ju hur mycket som helst och mycket går i traditionellt rött och vitt men även en del guld plus det som går i lite modernare färg som  blekmetallic.









Älskar detta papper! Finns även med jultomtar och med snögubbar. Detta blir nog poppis i år tror jag.



Men det fanns ju massor av annat trevligt som jag mest bara kunde se på avstånd även om IKEA-personalen var snälla och sa att om det var något speciellt jag ville innanför avspärrningarna ha så kunde de hämta det åt mig.  Mycket snällt.



Men jag nöjde mig med att be dem om en endaste sak, ett paket med guldiga askar som kan bli fina under granen. S









Men nu börjar det hörrni! Nu är det ju "lovligt" att shoppa julsaker och det går att finna dem :-) Som jag har längtat. & nu är oktober här, det kommer komma mer och mer jul allt eftersom det  kommer in. Vår bästa tid är nu alla julbloggare!



Utställningen öppnar i Helsingborg i morgon fredag och jag antar att flera andra varuhus följer den riktlinjen. Så på fredag kan ni kanske inhandla årets första julpynt om det vill sig väl.





2 kommentarer:

  1. Gillar det pappret med granarna med, supersnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur. Det med tomtar och det med snögubbar var riktigt fina de också men detta tyckte jag nog var bäst.

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!