29 oktober 2016

ATT HA BESÖKT VELLINGEBLOMMAN - DEL 1






TOMTEBYN HAR ÖPPNAT OCH NI ÄR VÄLKOMNA IN


I går tog jag årets jungfrutur på Vellingeblomman och deras Tomteby. Jag gick faktiskt stigen tre gånger (många olika anledningar, bland annat jobbmöte som måste klämmas in, en tung kamera som jag inte orkar dra på samtidigt som jag försöker shoppa).


Hur som helst. Vellinbeblommans Tomteby är mycket större i år och den är inte alls så sammanpressad som innan. Om man var van vid den gamla kan man bli lite förvånad och förvirrad för sakerna är inte där de brukar vara men resultatet är faktiskt mycket bättre. Större plats att röra sig på, mer plats för barn och vagnar. Nu hade jag tur att vara där väldigt tidigt och det var få andra besökare (det kändes iaf som så) vilket gav mig utmärkta tillfällen at fotografera utan att behöva konkurrera med tusentals vagnar, vuxna och barn.










Variationen på Vellingeblomman är magnifik, det finns inget ställe jag någonsin besökt där det finns så mycket juliga saker. Tyvärr faller inte allt mig i smaken (och det tackar plånboken för) så det blev bara liten påse med lite band, julpapper och en dekoration som fick följa med hem. Men det är ju inte som att jag inte hade saker sen innan. Idag ska jag göra iordning en hel garderob där jag ska försöka trycka in årets julgrejer. Förstår ni? Jag behöver en hel garderob för årets NYA saker. Nåja, en del är ju adventskalendrar och liknande så de försvinner ju efter jul. Men ändå. Crazy.











Här ser ni lite av utställningen, jag fotograferade så mycket att jag måste dela upp dessa avsnitt i flera delar för det finns så mycket att välja på. Jag var själv väldigt förtjust i det svart/guldiga området och som sagt, svart kommer komma in mer i dekorationen ihop tillsammans med rött, grönt och vitt i år här hemma så den avdelningen får jag besöka igen när tillfället ges.


Idag ska jag försöka alltså försöka städa upp alla mina julgrejer som nu ligger runt halva huset. & försöka fotografera saker från Söstrarna Grene, Flying Tiger (gamla TGR) Ikea och en massa andra ställen. Ligger verkligen efter. Så dags att sätta fart. Ha en härlig lördag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!