25 oktober 2016

ÅRETS SÖTASTE PYSSEL







BARNDOMSMINNEN.


Åhhh, det här måste väl ändå vara ÅRETS bästa idé? Jag köpte en direkt när jag såg att julgrejerna börjat komma ut hos Panduro och jag såg denna. Jag är inte fröken pysslig, jag blir lite stressad av allt stök därför är heller inte bakning riktigt min grej, jag är lite konstigt med det där. Men den här? Den här var ett måste och den ska göras inför första advent, ungefär i samma minut som julmusten korkas upp och de första (troligtvis inte hembakade för hur skulle jag hinna det OXÅ) lussekatterna slängs fram på bordet och julmusiken strömmar från husets alla Sonos (jo snart har vi en i varje rum, bästa grejen sen Walkman ungefär).



Är en riktigt händig och pysslig (som jag inte direkt är) så kanske man till och med kan göra dessa figurer av riktigt stearin och tända dem men det är i still med raketforskning för min del. Men det hade varit coolt. Men jag nöjer mig med de här så länge. Det kommer bli superkul och (kanske) bra. Jag köpte mitt kit på Panduro Hobby och det kostade 179 kr.



PS: Dagens ungar kommer ju inte fatta grejen men vi som föddes innan Internet blev kan ju iaf få ha lite roligt åt det hela :-D DS.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!