30 oktober 2016

VELLINGEBLOMMANS JULUTSTÄLLNING DEL 2










SÖTASTE AV DET SÖTASTE!



Herregud! HUR söt får det lov att bli? Jag blev totalt betuttad i dessa små skor som är så söta så att jag skulle kunna att köpa dem utan att ens behöva hänga upp dem i granen. Har man en bebis hemma eller på väg så känns detta som ett måste, någonstans i huset i alla fall. Köp för guds skull, köp. Jag som varken har det ena eller det andra lät dem hänga kvar, trots at jag stod där länge, länge och funderade på vad just jag hade kunnat göra med dem. Tyvärr kom jag inte på något. :-(










Annars är jag en ängelperson (i smak, kanske inte i personlighet om ni frågar andra, frågar ni mig så självklart snäll och ädel som den bästa av änglar!). & det finns mycket änglar på Vellingeblomman. Jag är dock mer för helt vita änglar, lite mer subtila och har samlat på dem sen min mamma dog. Jag köper inte någon varje år men om jag hittar någon som jag gillar så får den alltid följa med hem.


Något annat jag hittade som jag föll för är dessa söta tomtar! Just dessa med rosa mössa och enorma vita skägg är ju så söta så att jag dör. Min man hade dock trott att jag blivit tokig så de fick också stanna kvar hemma (är ingen tomteperson alls). OM jag skulle få för mig att ställa en tomte vid entrén vid huset skulle jag gärna ta en sådan här, i största storleken. De ser så snälla och vänliga ut.






Kul när de placerar ut tomtar/vättar (vad är skillnaden?) så här mitt i affären, det fångar ens uppmärksamhet och just denna fick mig att le lite extra där han satt helt alena med massor av andra julsaker men inte med några exakt likadana kompisar. Det tyckte jag var kul.








& dessa! Älskar dessa söta små djur och köpte några förra året så jag behöver göra en inventering av julpyntet innan jag skaffar mer. Jag trodde nämligen att jag inte hade köpt så mycket men sorterade in det jag hitintills skaffat i år och det tog upp ungefär en hel garderob. Nu är den inte proppfull och två hyllor täcks av mina lyxiga adventskalendrar så det låter värre än vad det är men till och med jag blev lite...hmmm...förvånad?









Givetvis fanns det mycket mer och det kommer fler delar, det går inte att komma från :-D De här visar på en blandning i utbudet som jag tycker är intressant. Det finns helt enkelt något för alla här. Själv blir jag påmind om den ryska glaskonsten från Christmas in New York när jag ser den lilla gröna granen och den gillade jag mycket. Kul att se att det finns vissa saker som går "igen" oavsett vilket land man befinner sig i. Dock har Vellingeblomman tagit bort de mest amerikanska julpynten i år och det tycker jag personligen är bra då jag inte tror att de passar den svenska marknaden lika bra som den amerikanska. Men jag kan givetvis ha fel, jag kanske tom missade en hel avdelning med bara amerikanska julsaker men då gör det inte så mycket. Det är hur som helst inget för mig. Men om ni är där och hittar en sån avdelning och det visar sig att jag har missat det helt så hojta till.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!