10 oktober 2016

ÅRETS FÖRSTA JULTIDNING OCH MYS FRAMFÖR BRASAN.









NÄR DET KÄNNS SOM VÄRLDENS LÄNGSTA SÖNDAG.


Efter en lång dag igår med massor av aktiviteter kunde jag till slut landa en liten stund i soffan framför brasan (premiär) och ta det lite lugnt. Jag hade lyckats få tag i vad jag tror är årets första jultidning och var givetvis glad i hågen för detta. Det är en engelsk tidning och jag köpte den på en välsorterat Presssybyrå i Lund vid stationen. Det fanns några andra varianter men mer a la pysselstuk. Den här passade nig mycket bättre eftersom jag vill läsa reportage och titta på vackra bilder, få inspiration.


& vilken känsla, att få sjunka ner bland kuddar och en varm filt, höra brasan spraka och bara njuta till fulla av vackra julbilder som får längtan att galoppera som vilda hästar på grönbete. Det är lite det här som är uppstarten på det hela kan jag tycka. Det är mörkt ute (och kallt), man tänder en brasa, tar på sig raggsockar och en extra varm tröja. Tar kanske en kopp te eller så och bara kopplar av. Underbart.










Som ni ser, det är underbara bilder  i tidningen och i dag ska jag försöka hinna lusläsa tidningen från sida till sida. Igår hann jag bara kika snabbt då jag var jag tvungen att laga mat och hjälpa mannen att sätta upp garderober i bonussonens rum och det fick jag  ju självklart prioritera. Men i idag! Idag är det jag, en stor kopp caffe latte, en varm katt och en gosig filt som ska njuta, åååååhhha och ahhhha över alla vackra bilder. Som jag ser fram mot det! Världens bästa känsla. NU börjar det.





1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!