1 oktober 2016

DAGS ATT BLI LITE JULINSPIRERADE IGEN








BARA TVÅ MÅNADER KVAR.



Det är den första oktober idag och jag börjar känna kylan i luften, kylan som påminner om vad som komma skall. Det blir snabbt mörkt om kvällarna och det är inte långt kvar tills det är dags att ställa om klockan och vi får längre kvällar och längre tid att mysa med levande ljus, kuddar och varma filtar. Då det börjar bli dags att tända brasan i den öppna spisen, placera en fåtölj framför, linda in sig i en gosig filt och sätta sig med en kopp te och läsa en god bok medan höstlöven utanför fönstret går från grönt till orange och rött.


När man vet vad som kommer och njuter under tiden.







& idag har jag surfat inspiration via Tumblr (alla bilder är lånade därifrån), bläddrat genom massor av härliga bilder som gör mig varm om hjärtat och får längtan att explodera inom mig. Vilka fantastiska bilder det finns, som någon tagit. Kommit på en idé, sett möjligheten och tagit vara på ögonblicket. Jag är ytterst tacksam för det.


När jag fann denna bild, på en tatuerad julgran blev jag glad. Jag tatuerade mig i New York för en dryg månad sen och redan då började en tanke spira att jag borde tatuera in en liten, liten julgran någonstans på kroppen. Jag har en idé om hur jag vill att den ska se ut men när jag såg denna inser jag att det såklart finns tusentals olika sätt att göra det på. Men jag fick en härlig känsla att jag är på rätt spår. Jag ska bara vara helt säker och veta vad jag vill ha. Jag har tre tatueringar och de har kommit med elva och åtta års mellanrum. Så det är inget jag tar lättvindigt. Men visst skulle en liten söt julgran passa på en jultokig bloggerska?









Åhh, hur mysiga bilder? Älskar sådana här inspirerande fotografier och idéer. Idéer som dessutom är fullt möjliga att genomföra. Vilket barn (eller vuxen för den delen) skulle inte bli tokglad över snögubbemarshmallows i sin vara choklad? Jag hade iaf älskat det. & De chokladdoppade marshmallowsen är ju superenkla att göra men sååå effektfulla.



Paketen är också supervackra, tänk att enkelhet ibland är det allra vackraste. Brunt papper, rödvitt snöre och några grankvistar. Superenkelt och underbart.









Hihi, jag tänker att renen på den översta bilden fått en snöboll rakt på nosen, himla härlig bild. & det mörka rummet får mig att tänka på Downtown Abbey, luncheon, betjänter och engelska slott. Tänk att få fira jul i en sån miljö någon gång. Det är ju drömmen.


Som ni vet har jag siktet inställt på en House Doctor bil med julgran på taket i år. Här är en variant jag absolut hade kunnat tänka mig. Supersöt liten kudde att ha i soffan.









& så några bilder bara för att de får mig att le och bli varm inombords. Venedig i vinterskrud. HUR vackert? En öppen spis så vacker att jag genast lägger den i min mentala minnesbank för framtida möjligheter. Man vet aldrig om vi någon gång i framtiden bygger ett eget hus, flyttar någon annanstans (gärna Italien) eller vad det nu kan vara. I så fall vill jag ha en sån här spis! & så några söta små pepparkaksbakverk. Mest bara för att jag nu börjar bli ruskigt sugen på pepparkakor. Men har lovat att hålla ut ett tag till!



Men ja, detta sysslar jag med den här lördagen, den första i oktober och två månader innan december tar fart. Samlar inspiration och drömmer mig bort till varm choklad, varma kvällar framför brasan och julgranstatueringar. Inget konstigt :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!