24 oktober 2016

♥ H&M INSPIRATIONSBILDER - BILDREGN GALORE - ÄNTLIGEN ♥









PRECIS MIN SMAK



Att H&M HOME skulle passa mig som handen i handsken är väl kanske ingen jätteöverraskning för de som känner mig men vissa av de här bilderna gör mig lycklig på riktigt. Som kuddbilden här ovan, jag blir rent lyrisk av inspiration även om jag aldrig i hela mitt liv skulle få göra samma sak här hemma :-D Men visst är det underbart? & att inte bara jag är sugen på rött i år, det gör mig så glad. Jag fick hem ett par H&M Home-kuddar igår men faktiskt ingen av dessa, vet inte hur jag har lyckas missa dem. Kanske är det sammansättningen som gör att jag faller för flera av dem. Som den allra nedersta till vänster och den strax ovanför med rutor. LOVE.












Känner att jag och min befintliga julpyntning inte behöver kompletteras så mycket om man kollar på H&Ms syn på julen. Jag har alla de här färgerna hemma men behöver kanske skaffa lite, lite, lite till rött men svart har redan smugit sig in och guld, mässing, silver och vitt har jag haft länge nu. & svart och guld tycker jag är perfekt för all form av nyårsfirande så även där kan jag sätta bock. (Det betyder INTE att jag inte kommer köpa något nytt alls).










Åhh, vardagsrummet, där skulle jag gärna slänga mig i soffan under en tjock filt och läsa min hög med jultidningarna jag ännu inte hunnit med att läsa klart. Förstår inte var tiden tar vägen, tydligen försvinner den puts väck varje dag och plötsligt är det kväll och ögonen går i kors. Då kan jag iofs tänka mig att krypa ner i sängen här ovan, en MYCKET snygg sänggavel tycker jag och en färg jag själv använder mycket i sovrummet just nu, fast mest i sängkläder och gardiner.



Undrar om jag kan få min man till att gå med på (och fixa) en sån där gren där man kan hänga en härlig ljusslinga och lite dekorationer, kanske lite doftgran osv. Sov att somna och vakna under julen.










Två lite mer stilrena skandinaviska rum. Fina på sitt sätt och speciellt den översta bilden som utstrålar värme och mjukhet trots sin "stelhet", väldigt diskret lyxigt. Bild nummer två är också vacker men jag tänker mer sportlov och en snygg fjällstuga där en gärna kryper upp bland allt för många kuddar, täcken och filtar för att värma sig efter dag i spåren snarare än en juldagsmorgon.











Här ser ni faktiskt påslakansetet jag beställde (och som kommit men som inte ska bäddas med förrän runt 1:a december). Här har de blandat det med ett annat brokigt lakan och en massa rosa och det är jag i princip allergisk mot. För mig är julen inte rosa. Egentligen är det inte mycket hemma hos oss som är varken rött eller rosa och kombinationen finns öht inte. Men eldstäderna, både i sovrummet och vid matbordet, är ju helt magiska. Härligt med alla detaljer runt omkring som älghängarna, fällar och grangirlanger blandat med tända ljus, apelsinprydda nejlikor och fällar som skapar en underbar spänning. Nu kan det nästan inte bli jul tillräckligt snabbt. Tack för det H&M.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!