3 oktober 2016

VÄRLDENS VACKRASTE CHOKLADKALENDER









SUMMERBIRD HJÄRTA CHOKLAD



Ni som följt mig länge vet ju att mitt hjärta alltid klappar lite extra hårt för Summerbirds choklad. Jag tycker att det är helt fantastisk choklad (förutom marsipanen men den äter min man gladeligen upp, han blir nästan lite för glad när det är två marsipan i en lucka och båda hamnar i hans mun...) och det finns få kalendrar som jag tycker är så vackra som dessa. Som små konstverk i sig.


De är dyra, det är dom och det ska jag inte sticka under stol med men bra choklad är dyrt. Kvalité och rätt hantering osv. Plus att Summerbirds choklad är ekologisk. Stor tumme upp på det. Om det är värt priset? Det är upp till var och en att bestämma. Personligen lägger jag hellre pengar på en sådan här än en sådan där billig tysk version som kostar en tia i affären och mer påminner om hundchoklad men det är jag det :-)


I år kommer de som vanligt med en otroligt vacker chiffoniere (typ en byrå?) med 24 små lådor och bakom varje låda gömmer sig två fantastiska praliner. Det är ren och skär lycka varje gång.  Dessutom brukar de ha refill så att man bara behöver köpa själva chiffonieren en gång och sen kan man återanvända den år efter år. Mycket trevligt. Vet dock inte om det finns i år. Jag har bara fått tag i en produktkatalog av min insider på Summerbird (Hej Malin ;-)) då de inte verkar ha kommit ut i handeln än.







Som vanligt kommer det även två "vanliga" kalendrar, en för vuxna (även här med två praliner bakom varje lucka) och en till barn och jag kan garantera att barnchokladen är magisk den också. & hur vacker är inte barnkalendern? Det är så att jag nästan hellre tar en sådan själv än köper en vuxenkalender. Jag tror dessutom att det är minimalt med marsipan i barnkalendrarna och det passar ju en barnrumpa som mig alldeles perfekt.


Så vi startar veckan så här tycker jag, men lite härliga chokladinspiration och tankar på vad för läckra chokladbitar vi kommer kunna stoppa i munnen i advent. & så snart jag vet lite återförsäljare lovar jag att tipsa om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!