28 oktober 2016

DEN ULTIMATA ADVENTSKALENDERLISTAN FÖR VUXNA 2016


16 KALENDRAR FÖR ADVENTSKALENDERÄLSKARE.



Jag har ju redan visat några av årets adventskalendrar för vuxna men nu närmar det sig verkligen 1 december och är du ute efter någon speciell kalender så är det dags att införskaffa den NU. Det är verkligen en guldgruva out there och så mycket att välja mellan att det till slut handlar om budget, smak och vad man behöver. Är det nagellack, är det krämer, är det dofter osv. Adventskalenderutbudet för vuxna har verkligen exploderat i år och jag om någon uppskattar det.


Låt oss börja med Clarins. Stor, lyxig och såklart rätt dyr. Ni hittar sen på Clarins webbsida. Eller... på Skin City för typ halva priset. 




En klassisk Barborkalender till kraftigt reducerat pris. Från orginalpriset på 1826 kr till 899. De här är verkligen ett tillfälle att ta tillvara på. Ni hittar den på Skincity








ASOS släpper ett par olika kalendrar men jag valde ut dessa. En lite mindre och en lite större. Ibland kan det bli för mycket med 24 luckor och då är ju en lite mindre kalender perfekt. NI hittar dem här på ASOS sida.






För den som älskar nagellack måste den här kalendern vara drömriket galore. Ciaté har så många vackra nyanser och massor av andra roliga nageltillbehör så denna borde bli superpoppis bland nagelllacksfantaster. Denna hittar ni på Ciatés sida för 50 pund. 




Sen har vi denna fantastiska från Bare Minerals. Makeup som varken är djurtestat eller innehåller parabener. Passar för känslig hud och innehåller enbart rena mineraler. Härligt tycker jag. Denna hittar ni bland annat på Ulta Beauty. Me wants. Även denna hittar man på Skin City för ett löjligt rabatterat pris.



Wooohooo, mitt favoritmärke. Såg denna på Kicks och sprang nästan fram och kramade den. Nu har jag ju redan två kalendrar men kan man egentligen ha för många? Egentligen... ? :-D Jag hittar den inte på webbsidan men jag har sett den i alla Kicksaffärer jag varit inne i så vill ni ha tag i en sån här så spring till närmsta Kicks eller typ ett Åhléns city.



En annan lyxig variation är denna från Decléor. Snygg och lyxigaste lyx. Fylld av härliga produkter och även den här är nedsatt till ett väldigt bra pris på Skin city. Visst är det härligt med så många vackra, lyxiga och vackra kalendrar att välja mellan? 




Så, en av de lyxigaste av de lyxigaste och dyr. Denna är också från Selfridge och väldigt fin i mitt tycke. Men 250 pund är lite i värsta laget för mig personligen. Men säkert värt det.







Det här är nog en av de finaste av kalendrarna i mitt tycke och smak. Nästan som ett dockhus. Loves it. Den här innehåller nagellack, krämer, doftljus osv. Härligt! Den här hittar ni hos Liberty








Sen en kalender helt utan smink, i den här hittar ni bara underbart doftande doftljus från Yankee Candle. Denna hittar ni bland annat på Lyko.se, vet dock inte om de finns i de fysiska affärerna.






& den här lyxiga adventskalendern från Estée Lauder är ju bara helt fantastisk (och svindyr). Om jag hade obegränsat med pengar så hade jag definitivt skaffat en sån här. Gillar att den är återanvändbar dessutom och går att använda till andra saker sen. Kanske som smyckeskrin (om ni såg mitt kaos så skulle ni förstå).








NYX är ett nytt märke för mig men jag har nu sett det på både H&M och Åhléns City. Jag vet inte om de säljs där men om inte så hittar ni dem på Selfridge webshop. Jag som ska till London i början av hoppas att de börjat rea ut kalendrarna vid den tiden eftersom vi landar den 2:e december. Gör ju inget om man har missat en eller två dagar. Men vi får väl se :-)



Kicks egna kalender är jag nyfiken på. & jag tror att det är en bra "nybörjarkalender" för den som inte riktigt vet vad den är ute efter men gärna testar lite nytt smink. Den här hittar ni definitivt inne på Kicks fysiska butiker men såklart även på webbsidan. 


& till slut, två kalendrar för män. Det verkar inte finnas allt för många sådana tyvärr. Den här här ovan är för skäggiga män som vill ha lite schyssta produkter att ta hand om sitt skägg med. Rolig kalender tycker jag men kunde kanske utvecklas med lite fler saker? Denna hittar ni i alla fall på Beardshop och där hittar ni ju naturligtvis massor av annat mumsigt för schyssta män. 
Clarins har gjort en kalender för män men enbart med tolv produkter. Även om det kan vara trevligt att variera sig när det finns 30 kalender att välja mellan men när det finns så få alternativ för män kan de ju iaf göra en hel. Men man får väl vara glad för att de i alla fall har gjort något. Annars finns det ju mest alkoholkalendrar som riktar sig mot män (men såklart även kvinnor) och alla vill ju inte ha choklad eller whisky var dag. Hur som helst. Denna hittar ni också på Selfridge webbsida. Så surfa dit vetja och köp dig en kalender eller till någon ni tycke om.



Det finns faktiskt några kalendrar till som jag ska tipsa om snart och då kanske till och med i samband med en tävling :-) Så håll utkik.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!