20 oktober 2016

SMÅ LJUVLIGT JULIGA SAMLAROBJEKT.


SONNY ANGEL - CHRISTMAS



För några år sen såg jag dessa figurer och förstod verkligen inte halv sju varför någon vuxen skulle vilja köpa dessa. Men nu är det jag som kryper till korset med inlindad i skämskudden. För oj vilken perfekt julgrej! Jag såg ett par exemplar hos min vän & granne Henrik förra året om är lite av en samlare (så kan man säga, han samlar på det mesta) och blev totalt kär. Nu försvinner ju dessa snabbare än en hinner säga God Jul så det gäller verkligen att vara beredda då de släpps och i år verkar det bli den 2 november.










Jag hade dock lite tur i år. Mitt i en liten, trång och konstig leksaksaffär mitt i ett stekhett Venedig fick jag syn på förra årets Tomte och det var bara att kasta sig in och på matadorers vis (jaja fel land men ni fattar) och skrika "Honom ska vi ha!".



Ja, eller kanske jag mer pekade på tomten och lite försynt frågade "ehh... quanto costa...?" och hoppades på att det inte skulle vara allt för många euros i plural. Som tur var kostade den som originalen gör så det bidde ca 90 kr. Helt perfekt. Om ändå superkonstigt att köpa en tomte mitt i Venedig en lördag i början av juli.


I år hoppas jag slippa åka till Venedig i juli för att få tag i dessa så den andra november är det jag som hänger på Bluebox, Lekvira, Sonnyangel.com. Bland annat.







1 kommentar:

  1. Så söta! Och ett kul minne om inte annat att ha köpt den mitt i sommaren på resande fot! :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!