27 oktober 2016

DAGS FÖR ÅRETS FULSNYGGASTE JULTRÖJOR!








FULAST VINNER!



I USA har det varit kutym att ha julfester med tema "Ugly christmas sweater party". Dvs en julfest där man ska klä sig i den värsta/roligaste/konstigaste  julutstyrseln du har. De flesta kör på diverse hiskeliga tröjor och sen ett par år tillbaka börjar detta komma till Sverige, i alla fall i klädväg, jag är inte så säker på att just festerna har slagit igenom stort än men jag har i flera år tänkt ha en sån här fest. I år SKA jag ha det men det får bli ett litet mindre event på en vardag. I december har folk inte tid att gå på alla event så ett kort event där man inte behöver anstränga sig mer än att kila till Cubus (som alla dessa tröjor kommer från) och införskaffa en tröja och sen dyka upp, få en kopp glögg i handen och lite praliner, pepparkakor och annat julgodis så behöver det inte bli någon gigantisk sak av det hela.








De två översta tröjorna i detta inlägg är de som tillhör den så kallade damavdelningen men jag tycker att man som fördel kan använda både de sk manliga och kvinnliga tröjorna oavsett om man är kvinna eller man. Jag tycker tex att den röda tröjan med HO-HO-HO är skitsnygg och den vill jag ha, får bara hitta en i en liten storlek. För det är väl eg mest där det skiljer, en stor man kanske inte kan ha den största kvinnliga tröjan och tvärt om. Men  visst är de fina, man blir ju så GLAD! Och tänk att komma in i ett rum med folk i bara sådana här tröjor, om man inte blir glad av det så vet jag inte vad man blir glad av.








Givetvis finns det även till de lite mindre barnen och inte bara hus Cubus. Dessa två är till för tonåringarna, st134 upp till st164







& dessa små söta är för de lite mindre barnen 98-12 i st. Fast på dom är det ju inte fult utan bara gulligt. Det är väl mest när coola hipstermän med städat yttre, man bun och schyssta skor (tänker Peter Jihde typ) dyker upp i en fult stickad tröja med en glittrande ren på som det blir riktigt roligt :-D Eller nån kvinna som man tror tar sig själv på allt för stort allvar och bara visar vart skåpet ska stå så att snön yr. Det är coolt.



I år slår jag alltså ett hårdare slag för "Ugly Christmas Sweater parties" eller Julmingel med tema fulast jultröja vinner. Dessa hittar ni som sagt snart på ett Cubus nära dig eller online.








1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!