4 oktober 2016

ATT HA BOKAT EN JULRESA TILL LONDON I DECEMBER








CHRISTMAS IN SWINGING LONDON


Så har vi äntligen bokat alla delar inför vår Londonresa i december. I år tar vi med oss barnen, båda två kan prata mer eller mindre engelska nu så de kommer kunna få öva lite på att prata, läsa och förstå. Plus upptäcka underbara London då förstås. Så nu är det dags att börja spara månadspeng, lön och annat sparkapital så att vi kan handla julklappar och äta massa god mat osv i London i december.  Det ska bli helt fantastiskt och jag längtar redan nu efter allt jag ska fotografera och allt vi ska visa barnen. Misstänker att det kommer bli ett riktigt späckat schema.







Även om jag gärna skulle vilja testa London Eye är jag inte säker på att mina familjemedlemmar är lika begeistrade. Men i år vill jag iaf se den, det missade vi förra året. Kanske kan vi få till en liten stund på isen om tillfälle ges.








Det jag redan nu kan garantera är ett besök på Selfridge, Carnaby Street, Covernt Garden och troligtvis Madame Tussaud. Sen kan jag ge min högra hand på att tolvåringen i familjen vill besöka Victorias Secret, Top Shop och en handfull andra schyssta klädaffärer. maken vill nog besöka skivaffärerna i Soho, tioåringen vill säkert besöka leksaksaffärer och spelbutiker och jag vill hinna med kikki.K, Lush, lite coola inredningsbutiker och lite juldekorationsshoppar.



Det kommer bli ett mycket tight schema, det känner jag på mig redan nu. Plus att jag gärna vill få in en afternoon tea på ett inte skamlöst dyrt ställe.









Så, om mindre än två månader drar vi. Spenderar ett par härliga dagar i London, äter god mat, dricker varm choklad och engelskt te, shoppar oss blåa och njuter av den vackra juldekorationen som garanterat finns att beskåda i London. Som jag längtar!







3 kommentarer:

  1. Men GUD, jag är såååååå avis!!!! Det är verkligen min typ dröm, att fira jul i London eller New York eller så. Tyvärr rimmar det lite illa med mitt yrke (florist) då det är den stressigaste perioden på året i butiken just över jul och nyår... Inte bara att ta ledigt en vecka över jul liksom. Men åh, det kommer bli magiskt!! Passa på att njuta :)

    SvaraRadera
  2. Hei! Dere burde sjekke ut Winter Wonderland i Hyde Park! Det er HELT fantastisk!
    Hilsen Norsk Følger som ELSKER jul og bor i England ❤️

    SvaraRadera
  3. Ett Afternoon Tea-tips! En trappa ner på Selfridges på Dollys café, jag var där med min dotter för ett par år sedan, jättefint och gott!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!