24 oktober 2016

TVÅ MÅNADER TILL JULAFTON - HALLELUJAH - DAGS FÖR LITE MUSIKTIPS






TYCKER DET ÄR LITE TIDIGT MED JULMUSIK ÄN MEN MÅSTE ÄNDÅ TIPSA.



Sprang på den här covern (det måste ju vara den mest spelade covern i hela världen btw....) och eftersom det är en av mina vackraste låtar så var jag ju tvungen att lyssna.  Det här bandet, som heter Pentatonix har jag inte hört talas om innan men de kör tydligen helt acapella och nu släpper de en julplatta så den är i alla fall jag nyfiken på. Kul när en hittar något nytt, det brukar ju dyka upp versioner varje år men alla är ju varken bra eller kanske ens önskvärda. Men det jag hört av detta gäng so far är outstanding. Kolla Youtube efter Jolene-covern med Dolly Partyn eller versionerna av Cheerleader eller Somebody that I used to know. Det borde bli helt galet vackra jullåtar med dessa rösttalanger. & INGA instrument förutom rösterna. Magiskt.








& visst, covern var jättebra men ingen version kommer i närheten av när Espen Lind, Askil Holm, Alejandro Fuentes, Kurt Nilsen sjunger Hallelujah  hos Skavlan för då dör jag näsan rysningsdöden i slutet när Kurt Nilsen sjunger (har ni inte sett/lyssnat på den så gör det nu! Sista killen, Kurt alltså, är magisk) . Sen har jag en annan favoritversion av samma sång men sjungen av en tjej vid namn Kate Voegele. Lyssna på hennes version här: Kate Voegele - Halleluja










6 kommentarer:

  1. Underbar! Sonen älskar Pentatonix så vi ska nog kunna köra deras album till jul. :)

    SvaraRadera
  2. Pentatonix har gjort en magisk version av Little Drummer Boy. Den kommer du gilla!

    SvaraRadera
  3. tack för tipset.Dehär är musik i min smak

    SvaraRadera
  4. Måste bara förstärka hur bra Mary,Did You Know är!!!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!