30 oktober 2016

NÄR EN REDAN NU FYLLER EN HEL GARDEROB MED ÅRETS JULHÄRLIGHETER







ATT TRO ATT EN HÅLLER IGEN (YEAH RIGHT)


Jag tycker själv att jag inte hade köpt så mycket julgrejer än, herregud, det är ju inte ens november. Men jag lever tydligen i total förnekelse för när jag fick en hel garderob till att lägga undan alla de påsar jag hade utsprida lite över allt i huset så fylldes den ju "nästan" till bredden. Klart det finns plats kvar men det fanns ändå mer att stoppa i den än vad jag hade tänkt mig. & som sagt, jag har ju knappt börjat :-( Jag hade ju tänkt att iaf åkt tillbaka till Søstrerne Grene, Flying och IKEA. Sen ska ju Åhlens och Illums Bolighus i Köpenhamn besökas. Plus alla julmarknader... Man kan säga att jag börjar bli orolig, så kan man säga.








Älskar de här askarna, speciellt de runda som ser ut som hattaskar, de ska ni definitivt försöka få tag i för de tror jag kommer gå snabbt som tusan. Askar är det perfekta jultillbehöret, perfekta att lägga saker i som är otympliga och jobbiga att slå in. Eller presentkort eller liknande.







Jag har även skaffat doftljus för att iaf räcka november ut :-) Det kommer ju bli fler av olika doftljus, det är bara att acceptera. Men jag vill inte tända dem än, det är för tidigt. Sen har vi den enda dekorationen jag köpte på Vellingeblomman igår, en stjärna med juteband och små söta pärlor som pärlar välkomnande. & min fantastiska House Doctor bil. Den får stå där så länge.






'

Sen måste jag ha en låda med dekorationstillbehöv och detta är alltså bara sånt som är nytt för i år, jag vågar inte ens tänka på vad som finns ute i förrådet. Men det känns bra att det är lite ordning och reda i alla fall. & när jag tittar på den här bilden inser jag att det saknas en del saker från IKEA som jag köpte när jag var där, undrar var jag har lagt dem... Opppps.






Sista lådan har blivit lite av en låda för det jag inte riktigt kan placera just nu. Pyssel, blivande granar att sätta någonstans, en vinflaskebehållare i juldräkt, stjärnor att ha någonstans etc. Ja ni ser, det är varken lite eller helt organiserat men ändå en bit på vägen. Får återkomma med nya bilder om några veckor för att se om det har ökat eller minskat ( as if...)


Dock kan jag inte sluta tänka på de sex lådorna med julsaker som står inne i förrådet och måste inventeras. Härligt men även lite galet.


Men nu håller jag kväll. Nu är det vintertid och mörkret har lagt sig tidigare så vi ska tända en brasa, lyssna på lite musik och sen kolla en film eller så för att njuta av de sista timmarna av denna veckan. Hoppas ni har en härlig kväll.







1 kommentar:

  1. Vackra o smakfulla sker du inhandlat o har på lut inför dagarna som nu närmar sig snabbt KLOKT

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!