5 oktober 2016

IKEA HAR PLOCKAT FRAM JULEN








WOOP WOOP CHRISTMAS IS COMING


Idag fick jag bekräftelse  från en Instagramföljare att julen börjat plockas fram på IKEA. Woop, woop sa jag och körde direkt till IKEA i Helsingborg efter jobbet. Ni får ursäkta den dåliga bildkvalitéen men jag hade bara mobilen med mig. Nog om det.


Nu var inte allt framme och vissa saker jag ville ha var inte framplockade än men vissa saker fick jag med mig hem. En rimlig mängd bestående av några rullar julklappspapper, några påsar, flera doftljus, washitejp, lite etiketter och annat. Nu väntar jag på att de där svarta burkarna som det går att skriva på med krita ska komma in. & nu när jag ser på reklambilderna så inser jag att vissa av julklappspapprena som jag ratade i affären kanske får komma med hem i nästa vända. För på fredag tänkte jag besöka varuhuset i Malmö.







Jag är ingen fantast av fejkblommor men dessa tycker jag är riktigt fina. & jag gillar julbockarna. Känns genuina och med tanke bakom.








Washitejpen jag köpte. Den kommer jag försöka använda mig mycket av. Sen några gulliga julklappspapper som jag dock inte köpte. Men känns som klockrent till massa söta barnjulklappar.






På fredag, då ska julutställningen tydligen och klar och ni kan svänga in om närmsta IKEA-varuhus och få er jullängtan lite stillad.






Den coola ljusstaken (iaf i reklamen) var inte lika rolig i verkligheten i mitt tycke. Men det finns säkert andra som gillar den skarpt och det är ju bra!









Jul i mängder och ändå var inte allt upplockat :-D & som vanligt rörde jag mig lite innanför de avspärrade områdena, det går ju likasom inte att låta bli när man är så nyfiken. I år är det en väldigt traditionel jul. Mycket rött, vitt och brunt papper. Det tycker jag är trevligt som går mer mot en röd jul i år.


I ett senare inlägg ska ni få se vad jag kom hem med!


& glöm nu inte svänga in om ert lokala varuhus och njuuuut!






2 kommentarer:

  1. Vad fint inlägg, vad kul att du gillade julen på Ikea år �� vill förtydliga att alla Ikea varuhuset öppnar sin julbutiker vid olika tillfällen, så de behöver inte vara så att julen är upp packad alla varuhus i morgon, tyvärr. Men i Helsingborg har vi allt upp packat i morgon //#minlillaoas

    SvaraRadera
  2. Men se där, så mysigt! Var in bland julbelysningen på Rusta och det var så mysigt idag. Börjar bli lite less att det mesta repeterar sig där bland julpyntet, men alltid bättre än inget :) Har 30 mil till närmsta Ikea så det blir nog tyvärr ingen tripp dit i år.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!