19 september 2014

Tomtebyn!







TOMTEBYN I VELLINGE


Om ni verkligen älskar julen och har vägarna förbi Skåne i höst/vinter så måste ni ta er till Vellingeblomman i Vellinge där det byggs upp ett enormt tomteland varje år och som alltid är supertrevligt att besöka, lite av en höjdpunkt faktiskt. Här går det en del pengar varje år, så kan man säga. För mig främst på blommor, ljusslingor och diverse kulor men för andra så finns det allt mellan plastgranar, tomtar i alla dess former, textilier, ljus, ljusstakar, bling, träsniderier, småbyar att bygga upp, krubbor osv osv. Det är faktiskt helt fantastiskt.


Tomtestigen, som den kallas, är över en kilometer lång och den slingrar sig fram och tillbaka inne i plantagen. & det är väl värt att åka hit, vare sig man är en jultok eller bara lite lagom julmysig. Om man hatar julen (om det nu ens är möjligt!) så är det här inte platsen för dig. Men för er andra: Oh yes!



Vellingeblomman ligger strax utanför Vellinge och hur ni hittar dit hittar ni via deras hemsida!




2 kommentarer:

  1. Jag älskar Tomtebyn! har varit där varje år sedan jag var 13 säkert :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ja då slår du mig med hästlängder, jag upptäckte tomtebyn för fem år sen tror jag. Men dte var ju å andra sidan en extraordinär upptäckt, lite som att hitta en gömd skatt :-D

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!