7 september 2014

Underbart från Skultuna











SKULTUNA



Hittade de här vackra tingesterna hos Skultuna, som verkligen kommit i ropet i år. Nästan alla de här sakerna hittar man under deras julkollektion men många går ju att använda året runt. Det tycker jag är bra och skulle gärna ha ett par av de höga ljusstakarna, ett par tripp trapp trull, som man hittar längst ner på sidan här. & armbandet, tjusigt, tjusigt.


Skultuna är ju lite över 400 år gammalt och jobbar med kvalité och hantverk och det tycker jag är spännande, och intressant. Tänk att Skultuna mässingsbruk fortfarande, fyra hundra år efter starten, gör vackra ting av högsta kvalité. Det är inte många företag som kan skryta med det.


& jag gillar mässing. Det är en varm och lockande färg och material. Det känns lyxigt, roligt och framförallt lite nytt. & det här passar ju fantastiskt bra att ge bort, antigen som julklapp men även som present. Ett par ljusstakar till mormor och morfar, ett par manschettknappar till något syskon och kanske armbandet till dig eller din partner.


Ja jag hade iaf blivit överlycklig över de höga ljusstakarna och de får hur gärna som helst flytta in hos mig. Kanske blir de att de hamnar på årets önskelista? Vi får väl helt enkelt vänta och se.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!