16 september 2014

Naturligt - Vackert från Åhléns











NATUR




Åhléns har haft pressvisning, för ett tag sen, och nu finns alla bilder att beskåda på deras pressbildssida. Jag har valt ut de jag gillar allra mest och kommer redovisa för dessa i tre olika inlägg. Tre tänker kanske ni, det är många det. & ja, det är det men å andra sidan fanns det så himla många vackra bilder att jag inte kunde låta bli att ta med många av dem. Så istället för ett superlångt blogginlägg delar jag upp det i tre olika, så blir det lite mer sammanhållet och tydligt.




Så, då kör vi och först ut är det naturen. För här är mycket influerat av vår vackra natur. Allt från renskinnen till kottar, träinslag och videkvist. Jag gillar det här, oerhört mycket faktiskt. Jag gillar känslan jag får av att det här skulle kunna vara norra Sverige, där något täljt sin egen ljusstake, fällt sin egen ren och plockat videkvistar i sin närhet och tagit in. Det där med att man tager vad man haver och använder sig av sin fantasi och sina händer för att skapa något vackert. Nu är givetvis de flesta sakerna massproducerade i kollektionen men jag syftar med på tanken om det där naturliga.













Så det här kommer jag definitivt gå och klämma och kika på, jag tycker det bringar en skön, lugn och harmonisk julkänsla till hemmet och jag hoppas lite att det naturliga ska få ta lite mer plats i år.



Vad tycker ni? Hiss eller diss?





Alla bilder är tagna från Åhlens pressida.

8 kommentarer:

  1. Jag gillar också det naturliga, men för mig är det mera höst - till julen vill jag gärna ha flera röda toner:) Men den där guldrenen var himla snygg! Snyggt var det i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, kottar, granar och brunt är väl kanske lite höstigt. Men fint :-)

      Radera
  2. Jag älskar det naturliga. Har mycket ljust hemma och det naturliga ger en varm och behaglig känsla i hemmet. Hiss enligt mig!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar Åhléns julutbud, dom ha alltid haft så brs och fins produkter plus bra priser!

    SvaraRadera
  4. Ganska fint tycker jag :) Natur är ju ett bra tema runt jul.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!