22 september 2014

Julpyssel från Panduro!




Luciatåg



PYSSEL



Jag älskar pyssel, gör ni också det? Jag är dock inte så intresserad av reslutatet, om ni förstår vad jag menar. Jag gillar att göra saker, för att det är kul, jag vill dock inte se mina resultat, eftersom de inte stämmer in på den bild jag vill skapa eller se, jag inser liksom mina begränsningar. Men man behöver ju inte visa upp sina pyssel, faktiskt, som tur är kanske :-)



Men ett ställe som iaf har fantastiskt massa härligt pyssel är Panduro. & vet ni, det börjar komma in saker i butikerna redan nu. Jag köpte lite i lördags när jag var på Emporia i Malmö och vad det var ska ni få se sen, när jag satt mig ner och pysslat med den.



Förutom det så har jag fått tag på lite schyssta bilder från Panduro på sånt jag skulle kunna tänka mig införskaffa i höst.






Pysselkalender




Den här söta pysselkalendern är ju för söt!



Den funkar som så att man får själva scenen och sen öppnar man en påse med pyssel varje dag och sätter in figurerna, sakerna etc i scenen. På så sätt växer kalendern fram från första december och ända fram till den 24:e december. Oerhört härligt för kreativiteten tycker jag.



Pyssellåda




Pyssellåda junior.



En sprängfull låda med massor av möjligheter till pyssel. Funderar starkt på att införskaffa en sådan här så att jag och kidsen kan pyssla i höst och vinter. Vad tror ni om det, har ni någon erfarenhet av dessa kit?



Ljusdekor






Har ni testat ljusdekor? Min bonusdotter, som älskar djur, alla djur, skulle nog älska detta. & det är busenkelt. Man köper några blockljus och fäster enkelt ljusdekoren på ljusen, på så sätt får man sina egna personliga ljus att ha hemma. Fiffigt!






Stickers



& de här söta små stickersena. Hur söta som helst. Att sätta på hemmagjorda julkort, julklappar, i sin kalender etc. Dessa ska jag definitivt införskaffa och göra egna julkort tror jag, eller kanske bara pimpa barnens paket! Supergulliga!



Dessutom tror jag att jag ska införskaffa Luciatåget längst upp i inlägget. det känns som ett sånt där klassiskt pyssel som jag gjorde när jag var liten och som är enkelt, snabbt och pedagogiskt. Passar perfekt för mig som vuxen och för åttaåringen och tioåringen i hushållet.



Ja det ser ut att bli en pysslig vinter. Det tycker jag låter som en oerhört bra idé! Hurra!





1 kommentar:

  1. Jag älskar att pyssla, gärna med små glittrande ting. Däremot skulle jag lätt kunna slänga allt rakt ner i soppåsen när det är klart. Bara för att slippa ha det stående någonstans. Barnens alla saker från förskola, skola, scouter och hemmapyssel tar redan upp alldeles för stor plats. (Jag brukar fota grejerna och sen slänger jag dem vid väl valt tillfälle.)
    Väntar till Bo Ohlsson får upp sina julsaker, sen åker jag och barnen dit och hittar nya juliga och pyssliga saker. Till älskade Fredriks förtret! :D

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!