13 september 2014

I'm dreaming of a white christmas












WHITE ON WHITE.



Åhh, som min längtan satte in idag. Kan de ha något att göra med att jag ser fram mot en brasa ikväll, mjuka kläder och lugn och ro? Eller så var det för att jag gick all bananas in på Pinterest? Iaf så fick jag så otroligt mycket härliga julkänslor när jag surfade runt och tittade på alla vackra bilder. Guuud va vackert det är vid jul! Eller hur!



Alla bilder här ovan är lånade från Pinterest och alla bilder hittar ni på min pinterestsida där man också kan länka sig vidare till "orgonalbilderna". & det kommer bli en sån fantastisk jul i år igen, eller juletid ska jag kanske säga. För mig varar ju julen från november till januari och det är stämningen de där dagarna jag är ute efter. Den första snön, den första jullåten, den första inhandlade julklappen.



Den första glöggen, julbaket och julkalenderöppnandet. Den första stjärnan som tänds. Den första grandoften, talldoften, hyacindoften. Lussebullar som gräddas i ugn, ljudet av en Paradisask, smaken av pepparkaksdeg.



Värmen från en sprakande brasa, ett hus inlindat i vitt fluff, snö som sakta smälter mot rutan. Allt det där, allt det där och lite till. Ja det är verkligen något jag kan riktigt längta till, dofterna, känslan och pirret. & nedräkningen är ju, som ni vet, redan på gång. Strax över hundra dagar nu. Det känns överkomligt måste jag säga. & ingen är nog gladare än jag för det :-)



Men nu måste jag sätta lite fart här, helgen varar ju, tyvärr, inte ända tills påska.






8 kommentarer:

  1. Blir helt lyrisk av din text och de fina, inspirerade bilderna!
    Längtar otroligt mycket efter alla julförberedelser och när man kan lyssna på den fantastiska julmusiken dagarna långa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va roligt att läsa :-)
      Ja längtan har verkligen satt in :-)

      Kram

      Radera
  2. Vilka underbara vinterbilder! Tittar hellre på de än ut genom fönstret, det kan jag ju lugnt säga:) Jag vill ha kallt och snö!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra, jag håller definitivt med dig :-)
      Kram

      Radera
  3. Jag håller med dig! Här var det 0,4 grader när vi klev upp imorse så då satte längtan in lite extra mycket. Men snart är vi mitt uppe i julstöket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. åhh, som jag längtar. 0,4 är ju snudd på vinter faktiskt!

      Radera
  4. Ha ha "ljudet av en paradisask".... underbar beskrivning av julkänslan, i både bilder och text!

    Tack!
    /Marlene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, kul att du uppskattade inlägget :-)

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!