16 september 2014

Julbroderier beställda \O/










JULBRODERI



Jag älskar att brodera, älskar terapin det är att få det precis rätt, att behöva koncentrera sig och att se något byggas under mina händer. Dock är jag inte lika förtjust i att hänga upp det jag har broderat men det är liksom inte målet med aktiviteten för mig, målet är skapandet, den egna stunden, att få göra något med mina egna händer som inte innefattar ett tangentbord.



Terapi för hjärnan och händerna. Så kan man säga. Som när jag var 19 och olyckligt kär i jultid och jag satt hela december och broderade den ena lilla skapelsen efter den andra. Nu är jag inte olyckligt kär men väl jultokig så det är liksom dags igen tänkte jag. Att ha något att pyssla med de få gånger jag sitter framför tvn eller när vi kryper upp i loungesoffan och värmer oss framför den öppna spisen. Då, då kommer det passa utmärkt med ett broderi i händerna och lite enkla beskrivningar.



Broderierna ovan ska jag ägna mig åt i höst/vinter, de är lagom lätta/avancerade för att det ska gå att titta på tv/prata samtidigt som man broderar, det är viktigt. Broderierna hittade jag på Garnaffären




8 kommentarer:

  1. Kan du inte lämna in de färdiga broderierna till något jullotteri där pengarna går till välgörenhet? Dubbel glädje. :) Jag har inte broderat på snart trettio år, sen de där tafatta försöken i skolan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, det var ju en bra idé, eller så får jag hänga upp dem på jobbet :-D

      Radera
  2. Jag är likadan, gillar att brodera men inte att hänga upp dom...

    SvaraRadera
  3. De små tomtarna till vänster var jättesöta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dem kommer jag nog skicka, iväg som julkort om de hinner bli klara i tid.

      Radera
  4. Jag gillar också att brodera OCH att hänga upp det/ge bort det- haha! Jättefina broderier - julkort är en helt perfekt storlek på ett broderi tycker jag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tänkte också det men har inte testat innan, dock tycker jag att det är så skönt att sitta där och pilla och få det bra. Superkul pyssel.

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!