17 september 2014

Hur många julgranar kan man egentligen ha?
















JULGRANAR



Alltså, jag älskar, julgranar. ÄLSKAR! Jag skulle kunna ha en julgran i varje rum (räknar högt: en, två, tre, fyra, fem, sex, sju, plus ute på framsidan åtta, på baksidan, nio, i slottsträdgården nio) dvs nio st och då har jag ändå inte placerat någon gran i badrummen eller tvättstugan, någon måtta får det allt vara... (plus jag vill behålla min man...)


Men hur många julgranar kan man egentligen ha, utan att det blir... hmm.. konstigt och galet? Tre? Inomhus alltså? Fem, om man räknar med de utomhus? Inte helt galet? Bara lite? Hmm, förra året hade vi två men jag lutar åt att försöka övertala mannen om att ha i alla fall tre inomhus, en stor i vardagsrummet, en liten för barnen i hallen på ovanvåningen samt en liten i sovrummet. Tänker att det är mysigt med lite grandoft och ljusslingor och blong även där.


Sen vill jag ha en på framsidan och en på baksidan. Hur det ska gå till måste jag klura lite på men det finns ju tid till det. Men ja, jag älskar julgranar, ljusslingor och allt glittrande, gnistrande vackert som hör julgranar till.



Tre månader kvar...




Alla bilder lånadet från Internetet.





6 kommentarer:

  1. Jag tycker inte alls du är galen, du beskriver typ min dröm!
    Jag har som max haft 4 julgranar(!) i en etta på 45 kvm. Men nu bor jag om min sambo på 34 så det är verkligen omöjligt att ha mer än 1 gran om man ska kunna röra sig obehindrat (den täcker tom lite av tvn, men det är bara å stå ut med...). Längtar verkligen tills vi hittar en större lägenhet så man kan ha fler granar!
    Några blider på de olika granarna och de olika teman jag hade:
    http://ximasbynilli.blogspot.se/2013/11/peppar-infor-julstoket.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Woohoo, där snackar vi julgranspalooza gigante! Häftigt.

      Radera
  2. Skulle också vilja ha fler granar hemma men det skulle nog bli lite trångt...
    Ska klura på det =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså, jag kan nog få in två men redan där tycker han nog att det är too much egentligen. Får se hur det går.

      Radera
  3. Bodde jag i hus skulle vi också ha fler än en. Men vi har en cedergran i sovrummet som är jättefin så en sådan kanske du kan övertyga din man om?

    Men sen är det ju självklart att ha utomhus tycker jag om man kan, så nä, inte speciellt galen som tur är ;)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!