1 september 2014

Det börjar dra ihop sig.









FÖRBEREDELSER


Redan första september och nu kommer det allt gå i en rasande fart. Hösten är här men det är faktiskt dags att börja förbereda sig inför det som komma skall. Inte för att jag vill rusa förbi hösten, det är en fin årstid, men nog ser jag fram mot julen allt.



Om cirka en månad kommer de första julskyltningarna dyka upp, förra årets första stod Panduro Hobby för, den 3 oktober var deras affär i Lund fullt av julpynt och pyssel. De stora varuhusen brukar börja någon gång där också, Rusta, IKEA, Hornbach etc.



Jultidningarna har redan dykt upp och bonussonen och jag ska göra vad vi kan för att sälja så mycket det bara går. Men det tar faktiskt lite emot att springa runt med jultidningar i augusti. Folk tror ju inte att man är klok.Kanske med all rätt :-)



& de där julklapparna som tar lite tid, sådana som man kanske ger till mormor och morfar, eller dagmamman eller så, de kan vara dags att börja fundera på¨dem. I alla fall om man har tänkt sig en personlig kalender, fotoalbum, fotobok etc. Det tar oftast längre tid än man tror att gå genom foton, bestämma vilka man ska ha och sen få in dem snyggt i ett album. Så det går inte att börja för tidigt enligt mig. För detta ändamål finns det massor av olika firmor på nätet, jag har använt mig av olika men senast Photobox och Vistaprint.



Det var några tips från mig. Nu kommer julbloggen nog börja uppdateras lite mer frekvent så håll utkik och glöm inte bokmärka sidan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!