23 september 2014

En blingbling jul hos IKEA








JUL FRÅN IKEA



Åh, äntligen kom pressmaterialet på IKEAS julsortiment, som jag har längtat! & kollektionen gör sannerligen ingen besviken. Allra minst mig, såklart. I år är det två olika delar och jag börjar med den blingiga delen, som de själva kallar den, en blingbling jul. Så passande och så rätt.




Deras egen beskrivning lyder som följer:




Del två av årets julsortiment hämtar inspiration bland juveler och bijouterier i modevärlden. Här kombineras olika nyanser av guld och silver med krispigt vitt. Uttrycket är geometrisk och modernt. Också här har en och annan räv och uggla smugit sig in.










Jag tycker ju att det här är vansinnigt vackert, vansinnigt! & i år är barnen mycket i fokus, att det ska vara kul och att det inte behöver vara så noga, en jul där man gör saker tillsammans är viktigare än att det ska vara helt perfekt. Är det måntro det gamla hederliga folkhemmet som är på frammarsch?



Jag ser iofs inte någon kontradiktion där, barn kan vara nog så noggranna när de sätter den sidan till. & jag tror nog att de själva minsann tycker att deras alster är perfekta :-)



Hur som så är den här kollektionen strålande på alla sätt och vis, jag kan se framför mig hur vi sitter där vid köksbordet, julmusiken strömmar ur högtalarna, det luktar glögg och lussekatter och vi, vi sitter och klistrar, viker stjärnor av julklappspapper och hänger guldiga girlanger i köksfönstret. Girlangerna som barnen har gjort.



Åhh, jag kan riktigt känna doften av det varma saffranet som smiter ut genom ugnsluckan när mannen öppnar för att kolla till så att bullarna inte bränns.



Måtte det snart vara december!










& det här är alltså IKEAS blingblingiga jul. & det finns verkligen massor av vackra saker att fästa sin uppmärksamhet på. Som den fantastiska kransen på den första bilden. Vill ha! Eller de vita, söta små lyktorna, att ställa på bordet eller i ett fönster. Eller varför inte den söta lilla stadssiluetten här ovan, sådana måste nog barnen få tror jag. 149 kr kostar den, med led-belysning dessutom.  Perfekt i ett barnrum där det inte går att ha levande ljus och lyktor som ger mysigt ljus. Finns som både stad och by.



Jag gillar även de söta små snöbollsljusen, några sådana måste nog få komma hem till oss, ihop med en hög andra ljus så klart. Ljus är ett måste i vårt mörka land. & jag kan avslöja för er som ännu inte sett kollektionen att det finns massor av fina saker, som vackra förpackningar, etiketter, ljusslingor, adventsstjärnor med mera med mera. Som gjort för en alldeles, fantastiskt och underbar jul alltså.





Alla bilder hämtade från IKEAs pressmaterial.






Kollektionen släpps i oktober och så snart det börjar dyka upp saker i varuhusen ska jag vara där och shoppa så att det står härliga till. Jag ser verkligen fram mot oktober nu. Gör ni?



Ha nu en härlig höstdag och titta gärna in snart igen!






2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med dig, i år ser det ut som om Ikea verkligen lyckats träffa rätt!
    Jag tänker minsann hänga på låset i oktober! :)

    SvaraRadera
  2. Det där ser ut som någonting att se fram emot! Nu längtar jag ännu mer...!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!