18 september 2014

En annan sida av Åhléns - rött och traditionellt.









RÖTT




De flesta som läser här regelbundet vet att jag, för tillfället, går mer mot det skandinaviska, enkla, metalliska. Men ändå, jag blir riktigt varm i hjärtat av att se det här. Den röda färgen är ju trots allt helt otroligt vacker. & jag tycker att Åhléns verkligen har lyckats med sina julsaker i år, det finns verkligen något för alla!



Jag gillar Jenny Larssonstuket och hade jag haft en timmerstuga på landet så tror jag att jag hade gått mer åt det traditionella hållet. Nu bor jag i en 80-talsvilla, som förvisso är grym men varken traditionell eller supermodern, där det inte riktigt passar. Men för mig känns det här jul. Det känns som en jul på landet, med knarrande snö under stövlarna, iskall vind som gör kinderna röda, röda stugor med vita knutar och vidder som sträcker sig tills skogen tar vid.













Det känns varmt och bekant men ändå fantastiskt hemtrevligt och mysigt. Ibland är ju igenkänningsfaktorn nog så viktig. & i Åhléns röda kollektion finns det flera saker som jag skulle kunna tänka mig köpa hem, främst textilierna, kanske för att de inte är så röda utan mer gråa med traditionella inslag?




Jag gillar verkligen Jenny Larssonkökshanddukarna och tänker att de där, de skulle passa precis vart som. Jag gillar bäddtextilierna, och även om snökvinnekudden kanske inte riktigt är min smak så gillar jag det rutiga, det rejäla, det som ser varmt och inbjudande ut. Som något jag kan tänka mig att krypa ner i och somna gott.




Så jag tror att om tom jag, som är mer vit, koppar, mässing, gulaktig i år, gillar detta då tror jag att det är en succé! Jag hoppas iaf det, tycker det är kul när affärer satsar så mycket på julen, det ger oss julnördar lite extra vatten på vår kvarn och får julnerverna att pulsera av förtjusning. Även om det ännu bara är september...














Ja, så det här är alltså Åhléns röda kollektion (egenpåhittat namn naturligtvis), en av många jag försöker sammanfatta i år. Alla bilder härifrån kommer från Åhléns pressavdelning och enligt den kommer de flesta varorna att finnas i butik ca vecka 41-42, så håll utkik i ditt närmaste varuhus och på webben.








2 kommentarer:

  1. Men! Här har jag gått omkring och funderat "vilken jul" jag är. Och nu är jag helt såld på denna fantastiska bild du målar upp (plus tillhörande faktiska bilder). Jag skrotar alla andra jular, jag vill ha den här! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh va roligt att höra. tack :-) & va bra att du hittade precis din grej :-)

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!