30 september 2014

Trevliga överraskningar!




 






OJOJ!





Här händer det grejer. Idag meddelar Aladdin via sin Facebooksida att de ämnar ta bort  Körsbär i likör och trillingnöten. Det är lite av en skräll faktiskt. Speciellt som det på deras Facebooksida står att de populäraste pralinerna är just trillingnöt, gräddnougat och körsbär i likör. Så detta lär inte gå obemärkt förbi. För mig var trillingnöten den stora attraktionen i Aladdinasken när jag var mindre men den är ju inte mer avancerad än att jag kan laga sådana själv hemma på kammaren om jag känner ett trängande behov. Faktiskt. Får helt enkelt dela ett recept med det när vi närmar oss jul tror jag.




Hur som så försvinner de här två smakerna och ersätts med hallonlakrits (mmmmmmmm, loves!) och fläderblomssmak (låter fantastiskt). Ser mycket fram mot att få smaka dessa! Hoppas de även hamnar i Paradisasken (som är mer min smak än Aladdin om jag ska vara ärlig).




Dessutom, vilket är lite extra roligt, så fyller Aladdinasken 75 år i år och det ska naturligtvis firas. Och hur gör man det på bästa sätt? Genom att ge ut en jubileums i begränsad upplaga. Mycket spännande. Undrar om det är en ask bestående av chokladsorter som fanns i den allra första chokladasken som släpptes för 75 år sen?! Det hade varit spännande, vad åt man då för någon slags choklad t.ex, Ja vi får väl helt enkelt vänta och se.









2 kommentarer:

  1. Spännande med nya smaker men varför ta bort just trillingnöten? Låter skumt att ta bort folks favoriter så man kan ju hoppas att det är någon form av PR-kupp bara, iaf gällande trillingnöten :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de får ju i alla fall uppmärksamhet. Sen vet man ju inte, det kanske kommer en liten ask likt de som heter hjärtat osv med bara trillingnöt? Men visst, det är konstigt att ta bort favoriterna. Men å andra sidan, jag äter kanske två sådana om året, jag tror jag överlever :-)

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!