17 september 2014

Supergoda cupcakes!












Det är fortfarande september och julbaket är låååångt härifrån och jag är inte alls sugen på att laga och äta julgodis redan nu men man kan ju äta gott iaf. Så därför flikar jag in ett supergott recept som jag hoppas ni kommer gilla.


Grundsmeten
2 ekologiska ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker100 g smör
1 dl ljus sirap
2 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk bakpulver

Frosting:
50 g smör
150 g cream cheese
7–8 dl florsocker

Sätt ugnen på 175°.

Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt. Smält smöret och häll i sirapen. Blanda sen ner dem i äggsmeten. Blanda vetemjöl, kakao och bakpulver och vänd försiktigt ner i smeten.

Placera ut muffinsformarna, har du stabila pappersformar som jag kan man ställa dem på plåten, annars är dte bra att placera formarna i en muffinsplåt eller i dubbla formar.

Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Muffinsen ska sjunka ihop lite efter gräddning. Låt svalna.

Rör rumsvarmt smör, cream cheese och florsocker l slätt och lättarbetat. Spritsa frostingen över muffinsen i den form du vill ha dem. Garnera med strössel för lite mer piffiga cupcakes.

Smaklig fika!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!