7 december 2014

Så blev det den andra advent och det andra ljuset jag tänt.










ADVENT VAR DET HÄR.


Vart tog tiden vägen? Jag har svårt att förstå att det bara är 17 dagar kvar till julafton, det känns som om jag har så mycket mer att göra och att veckorna går rasande fort just nu. Jag skulle vilja ta ner hastigheten lite, hinna med mer, få vara i det mjuka här och nu lite till. Sitta framför brasan, läsa en god bok insvept i en mysig och varm filt. Med en kopp varm choklad i handen och en tjock och gosig katt i knät.



Jag fick i alla fall gjort några saker i går, bland annat band jag kransar av buxbom och slog in lite paket. Hur det blev får ni se lite senare men jag blev väldigt nöjd!



Idag tänkte jag koka knäck, slå in fler julklappar och kanske pyssla lite? & givetvis lyssna massor på julmusik, smygäta lite choklad och dricka julmust. Det är ju så mysigt det där, att bara skrota runt hemma i mjuka kläder som inte sitter åt någonstans och göra lite som man vill. Jag älskar i alla fall just det där, det otvungna, mysiga och opretentiösa. Så det tänker jag sysselsätta mig med idag. Pyssla, äta och lyssna på musik. Det blir en bra dag det här!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!